سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکان:

ایران در پنج رشته صنعتی جز بهترين‌های دنيا است

دبير شورای عالی مناطق آزاد در آيين امضای تفاهمنامه ساخت نيروگاه سيکل ترکيبی قشم گفت: اتفاقات خوبی در منطقه آزاد قشم در حال رخ دادن است که زنجيره‌ای به هم پيوسته بوده و بايد با زمانبندی جلو برود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علي‌اکبر ترکان با اشاره به اينکه ما در 5 رشته صنعتي رتبه‌هاي جهاني داريم افزود: توليد سيمان، فولاد، خودرو، پتروشيمي و توليد برق از جمله مواردي است که ما جايگاه خوبي داريم و مي‌توانيم از اين قابليت‌ها در حوزه صادراتي هم استفاده کنيم.

وي تأکيد کرد: براي توليد تمام اين موارد نياز به انرژي داريم که با احداث اين نيروگاه اين نياز تأمين خواهد شد.    

با امضاي تفاهمنامه‌اي ميان منطقه آزاد قشم شرکت سرمايه‌گذاري غدير و مپنا ساخت نيروگاه سيکل ترکيبي 500 مگاواتي و توليد آب شيرين در قشم آغاز شد.

ترکان همچنين از نزديک بودن امضاي تفاهم نامه مناطق آزاد با وزارت بهداشت بمنظور ساخت نمونه هايي از موارد بيمارستاني و واحد هايي که قرار است تا سال 1404 اين وزارتخانه درکشور ساخته شود، خبر داد و گفت: در صورت توافق با وزارت بهداشت اين طرح ها براي اولين بار در مناطق آزاد ساخته مي شود. 

نيروگاه سيکل ترکيبي 500 مگاواتي و توليد آب شيرين با سرمايه‌گذاري 375 ميليون يورو قرار است در مدت 3 سال و در 3 فاز به بهره‌برداري برسد. 

در مرحله نخست اين طرح ظرف 24 ماه واحد گازي نيروگاه به بهره‌برداري خواهد رسيد و 6 ماه پس از آن نيز بخش بخار نيروگاه بهره برداري مي شود.

بنابرپيش بيني هاي انجام گرفته در نهايت واحد آب شيرين‌کن اين طرح که آب جزيره قشم را تأمين خواهد کرد به بهره‌برداري خواهد رسيد.

اين نيروگاه‌ قرار است تا در منطقه اقتصادي کاوه در جزيره قشم با مشارکت شرکت سرمايه‌گذاري برق و انرژي غدير، شرکت مپنا و منطقه آزاد قشم احداث شود که علاوه بر توليد برق براي پروژه‌هاي فولادي و پتروشيمي منطقه آزاد قشم روزانه صد هزار مترمکعب آب شيرين نيز توليد کند.   

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.