سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"ایوبی" در اختتامیه ی سینما حقیقت:

مسئولان دست امیدم را خالی گذاشته اند/ سینمای حقیقت فرهیخته و بیان کننده حقایق است

رئیس سازمان سینمایی نسبت به بی تفاوتی مسئولان در مقابل درخواست کمک او برای سینما انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره سینما حقیقت گفت: سینما حقیقت سینمای فرهیخته است، وقتی سخنان کسانی را که از کشورهای دیگر آمده بودند شنیدم به سینمای ایران می بالم که با چه عظمتی جایگاه دارند.
 
وی افزود: جا دارد به خودمان ببالیم و این موفقیت را مدیون کسانی بدانیم که این قله های رفیع را برای ما ترسیم کرده و راه را برای جوانان هنر دوست و اهل سینما باز کرده اند.
 
وی با اشاره به "مرتضی ندایی" مستند ساز کشور که در حال حاضر به دلیل بیماری سرطان تحت معالجه است گفت: برای "مرتضی ندایی" عزیز آرزوی سلامتی دارم؛ باید بگویم که شما چهره سینمایی او را دیده اید و از خدماتی که در زمینه ادبیات و زبان فارسی به خصوص برای مردم تاجیک کرده است خبر چندانی ندارید.
 
رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: ما همیشه به داشته هایمان می بالیم اگر برای مقابله با آسیب های اجتماعی هزینه های زیادی صرف شود -که به حق است- باید برای این جوانان که امید ما هستند نیز هزینه شود.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: من دست امیدم را به طرف همه مسئولان دراز کرده ام اما همچنان خالی مانده تا کسی بیاید و به سینما کمک کند.
 
وی با بیان این که کار سینما حقیقت، بیان حقیقت است گفت: تلخی زبان حقیقت ممکن است به مذاق همه خوش نیاید ولی شما در این عرصه حقایق را ثبت و ضبط می کنید و این حقیقت همیشه باقی می ماند حتی اگر ما نبینیم و نشنویم روزی روزگاری این حقیقت دیده و شنیده می شود. امیدواریم ما و شما بتوانیم از این استعداد جوان استفاده کنیم.
 
ایوبی با اشاره به سینمای هنر و تجربه گفت: این نوع سینما نیز تجربه خوبی بود که مخاطبان زیادی داشت و مردم علاقه مند به استقبال از آن بودند.
 
ایوبی با بیان این که مردم ما دوستدار شعر و ادب و فرهنگ هستند گفت: استقبال از این نوع سینما که به مستند نیز مشهور است وجود دارد؛ امیدواریم که فرصت و امکان بیشتر برای نمایش این فیلم ها پیش بیاید.
 
وی در پایان گفت: خوشحالم که جایزه شهید آوینی در این بخش گنجانده شده و این شهید بیشتر دیده شد.



درمراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت؛
در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره سینما حقیقت مستند سازان کشور تقدیر شد و به برگزیدگان این جشنواره جوایزی اهدا شد.


در اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت؛
برگزیدگان جشنواره سینما حقیقت مشخص شدند.



انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.