سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بالاترین آمار شکستگی استخوانی کشور، در مچ دست است

بر اساس شواهد موجود شکستگی مچ دست شایعترین شکستگی استخوانی در کشور است و پس از آن شکستگی گردن و بالای استخوان ران و سپس شکستگی مهره‌ها شایع هستند.

محمد تکبیری، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بسیاری از افراد جامعه در نتیجه بروز حوادث مختلف دچار آسیب‌‌های استخوانی و مفصلی می شوند و علاوه بر هزینه‌های مالی، درد و رنج زیادی را هم متحمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه همه استخوان‌ها و مفاصل بدن در معرض آسیب هستند، تصریح کرد: البته استخوان‌های ناحیه دست، زانو، شانه، بازو، پا و لگن و همچنین مهره‌ها بسیار بیشتر دچار آسیب و شکستگی می‌شوند.

تکبیری تاکید کرد: بر اساس شواهد موجود شکستگی مچ دست شایعترین شکستگی استخوانی در کشور است و پس از آن شکستگی گردن و بالای استخوان ران و سپس شکستگی مهره‌ها شایع هستند.

وی یادآور شد: ضربات مستقیم، تصادف، افتادن از بلندی و پوکی استخوان از دلایل مهم و مرتبط با آسیب استخوان‌ها به ویژه آسیب و شکستگی مچ دست است.

تکبیری خاطر نشان کرد: در سایر مناطق دنیا نیز شکستگی‌های ران و مچ دست به عنوان دو آسیب مهم در حوزه ارتوپدی مطرح هستند که تروما و تصادفات از دلایل مهم آن به حساب می آیند.



انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.