مچ درد می‌تواند به علت آسیب ناگهانی ایجاد شود که منجر به رگ به رگ شدن و یا شکستگی مچ دست می‌گردد اما فشارهای تکراری بر مچ و آرتروز نیز می‌تواند موجب درد گردد.

دکتر علیرضا مقتدری متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درد مچ دست به علل مختلفی ممکن است رخ دهد که یکی از آن‌ها صدمه ناگهانی است، اغلب آسیب‌های مچ زمانی رخ می‌دهد که فرد بر روی دست بیفتد این موضوع باعث رگ به رگ شدن و حتی شکستگی می‌شود اگر استخوان مچ شکسته باشد، تغییر شکل خاص و ناتوانی در حرکت مچ از علائم آن است. 

وی افزود: فشارهای تکراری نیز باعث بروز درد مچ دست می‌شود هر فعالیتی که باعث حرکت تکراری و طولانی مدت مچ دست شود، می‌تواند باعث التهاب بافت اطراف مفاصل مچ شود. 

وی تصریح کرد: دیابت، لوسمی، اسکلرودرمی، لوپوس، رسوب کلسیم در مفاصل و نقرس باعث بروز درد در مچ دست می‌شود. 

 وی در رابطه با درمان این بیماری خاطر نشان کرد: تمام مچ درد‌ها نیاز به پزشک ندارند رگ به رگ شدن معمولا با سرد کردن، استراحت و داور‌ها تسکین می‌یابد اما اگر درد و التهاب بیش از چند روز طول بکشد و بد‌تر شود، بهتر است به پزشک مراجعه شود تاخیر در درمان می‌تواند باعث کاهش دامنه حرکت و ناتوانی طولانی مدت مچ گردد. 

دکتر مقتدری در رابطه با جلوگیری از بروز درد مچ اذعان داشت: مصرف کافی کلسیم و مصرف کافی آب از بروز درد در مچ جلوگیری می‌کنند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: مچ درد ، شکستگی ، کلسیم ، نقرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار