سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران:

حضور روان‌شناسان کودک در کنار گروه‌های نمایشی کار فوق‌العاده خوبی است

دکتر هادی بهرامی‌احسان گفت: استفاده از روان‌شناسان کودک جهت مشاوره تربیتی به گروه‌های نمایشی در سومین جشنواره کودک و نوجوان «سوره» کار فوق‌العاده خوبی است و می‌تواند الگوی خوبی برای دیگران باشد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان ؛ دکتر هادی بهرامی‌احسان، رییس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، گفت: هنرمند از دید خودش پدیده‌ای را روایت می‌کند و بر اساس اقتضائات ذهنی، تمایلات و اندیشه‌ها و گرایش‌های خود، ممکن است بر برخی پدیده‌ها تاکید بیشتری نماید. 

وی افزود: در فرایند تولید هنری ممکن است اتفاقات دیگری هم بیفتد و بازنمایی هنرمند، اتفاقات جانبی هم برای مخاطب اثر داشته باشد.

دانشیار روانشناسی دانشگاه تهران ادامه داد: وقتی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اثر هنری‌ای را تولید می‌کنند آن را مستقیما از استودیوهای تولید وارد بازار مصرف نمی‌کنند. پیش از آن، تیمی از جامعه‌شناسان، روانشناسان و حتی کسانی که مطالعات سیاسی دارند اثر هنری را از نگاه خود ارزیابی کرده و تبعات و پیامدهای اجتماعی آن را بررسی می‌کنند.

دکتر بهرامی‌احسان با ذکر اینکه متاسفانه بسیاری از تولیدات هنری ما به جنبه‌های روانی -  اجتماعی دقت ندارند، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم دست‌اندرکاران جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره، به غیر از استفاده از روانشناس و کارشناس علوم تربیتی، یک تفسیر و نگاه قرآنی هم در بررسی نمایشهای کودک داشته باشند. حتما تجربه جدید و بی‌نظیری خواهد بود.

رییس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، یک نمایش را دارای درونمایه و لایه‌های متنوعی دانست و در پایان گفت: لایه‌شناسی و گرته‌برداری‌ها یک‌بار می‌تواند روانشناسانه و بار دیگر، ارزیابی براساس مبانی قرآنی باشد. آن وقت نسبت‌ها خوب از کار در می‌آید. 

گفتنی است، سومین جشنواره سراسری تئاتر كودك و نوجوان سوره، از 16 تا 19 دی‌ماه سال‌جاری، به همت حوزه هنری کودک و نوجوان و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در دو بخش مسابقه در موضوعات «قرآن و سیره معصومان(ع)»، «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «خِردورزی و فلسفه»، «اخلاق اجتماعی»، «سبك زندگی»، «بازی، ورزش و سرگرمی»، «علم و فناوری» و «زبان فارسی» و بخش جنبی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.