سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آل اسحاق مطرح کرد

لزوم بازنگری در بودجه نویسی/ نفت ۷۰ دلاری مشکلی در بودجه سال آینده ایجاد نمی‌کند

رئيس اتاق بازرگانی تهران گفت: در بودجه 94 نيز دولت قيمت نفت را در محدوده 70 دلار در نظر گرفته است و منابع و مصارف آن را تنظيم می‌کند که به نظر می‌رسد مشکلی نباشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ يحیی آل اسحاق در نشست هيات نمايندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در بودجه 94 نيز دولت قيمت نفت را در محدوده 70 دلار در نظر گرفته است و منابع و مصارف آن را تنظيم می کند که به نظر می رسد مشکلی نباشد.

وی اضافه کرد: در بودجه 94 چند مساله از نظر بخش خصوصی وجود دارد و آن اينکه با بدهی دولت به نهادها و پيمانکاران که معضلی جدی است به صورت تعارف و حاشيه ای برخورد می شود.

آل اسحاق گفت: دولت بايد در اين باره رديف های مناسبي را در بودجه در نظر بگيرد و درخواست ما اين است که دولت  اين قبيل بدهی ها به بانکها ، پيمانکاران و نهادها را به صورت پررنگ در بودجه ببيند.

رئيس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اينکه بايد نگاه به بودجه جديد باشد گفت: اينکه بودجه ای با 10 تا 15 درصد تغيير در مقايسه با سالهای قبل تنظيم شود اما شکل، رويه و تخصيص آن مانند سالهای گذشته باشد به نتيجه مطلوب و اهداف مورد نظر در بودجه نخواهيم رسيد.

آل اسحاق افزود: بودجه های کنونی به شرح وظايف دولت و وظايف ثانوی می پردازد درحاليکه نيروی انسانی و وابستگی به نفت در بودجه مانند گذشته است.

رئيس اتاق بازرگانی تهران با بيان اينکه در روش کنونی تنظيم بودجه، بودجه غير از واقعيت های آن تنظيم می شود گفت: پيشنهاد ما اين است در نخستين موردی که سازمان مديريت و برنامه ريزی تنظيم می کند از همه صاحبنظران مديريتی و دانشگاهی دعوت شود تا ساختار و شرح وظايف مطلوب در بودجه تدوين شود.

وی افزود: بنابر اقتضائات زمان، دولت را به عنوان نهاد حاکميتي مي خواهيم نه مجري ، زيرا قرار نيست 80 درصد از تصديگري در دست دولت و 20 درصد بقيه در دست بخش خصوصي باشد دولت بايد کارها را به مردم واگذار و خريد خدمت کند.

آل اسحاق در انتقاد از بودجه نويسي به شکل کنوني گفت: بودجه نويسي کنوني از بالا به پايين است طوري که به سازمان ها گفته مي شود ميزان نيازمندي خود را بيان کنند سپس براي پرداخت بخشي از اين ميزان اعلام آمادگي مي کنند و به نهادها اعلام مي شود که براي اين ميزان جديد بررسي ها را انجام دهند.

وي گفت: در بودجه نويسي ابتدا بايد تکليف شرح وظايف دولت مشخص شود سپس بودجه نويسي با استفاده از فناوري و دانش روز انجام شود .

رئيس اتاق بازرگاني  تهران درباره مذاکرات اخير وين گفت: مذاکرات توسط افراد دل سوز ، وارد ، منصف و مسلط از سوي تيم ايراني انجام شده که تشکر همه افراد داخل کشور را در پي داشته است.

آل اسحاق افزود :‌وقتي به بزرگي کار نگاه شود متوجه مي شويم در منطقه ، راهبرد ديگري ايجاد خواهد شد که اين موجب نگراني براي برخي کشورها شده و مصداق آن نيز حضور وزير خارجه عربستان در وين بود.

وي گفت: حتما مقاومت جهاني و منطقه اي متاثر از کار ايران در مذاکرات وين خواهد بود.

آل اسحاق افزود: طرف هاي مقابل اعلام کردند که رويه به عقب بر نخواهد گشت که اين نشان از مثبت بودن مذاکرات دارد همچنين اين مذاکرات انسجام و وحدت ملي را با وجود سلايق مختلف در کشور همراه داشته است .

رئيس اتاق بازرگاني تهران با بيان اينکه جريان مذاکرات را اميدوار کننده مي بينم گفت:‌طرف هاي ما بدانند ايران کشوري نيست که زير بار حرف زور برود بلکه منطق و موارد مبتني بر عقل و تدبير را قبول خواهد کرد و اين اراده ملت ايران است.

آل اسحاق همچنين گفت: عده اي انتظار داشتند فضاي رواني کشور پس از مذاکرات وين به هم بريزد که اين طور نشدو نوسان ارزي که اخيرا شاهد آن بوديم به اين علت بود که دولت در بودجه ارز 2650 توماني را مي خواهد 200 تومان افزايش دهد که البته ذات آن اثر رواني دارد و به مذاکرات ربطي ندارد.

وي گفت: مسئولان ما بيان کردند که اقتضائات کنوني عرضه و تقاضا و شرايط موجود به ما اين اميد را مي دهد که در باره بازار ارز نگراني نداشته باشيم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.