بهرامن با اشاره به اینکه از معدن به عنوان سرمایه ملی نام برده می‌شود گفت: باید برای بخش معدن در کشور استراتژی منظم و تعریف شده وجود داشته باشد.

محمدرضا بهرامن نایب رییس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش معدن در اقتصاد کشور گفت: معدنکاری در ایران سابقه طولانی دارد و با توجه به نقش آن در اقتصاد کشور و اینکه از آن به عنوان سرمایه ملی نام برده می‌شود نباید رعایت استانداردهای جهانی در آن فراموش شود. 

وی افزود: این استانداردها از مرحله شناسایی تا مرحله برداشت و عرضه را دربرمی‌گیرد و باید برای بخش معدن در کشور استراتژی منظم و تعریف شده وجود داشته باشد. 

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: در حال حاضر در شرکت‌های بزرگ در کشور این استانداردهای جهانی کاملا رعایت می‌شود چرا که اگر این استانداردها رعایت نشود نمی‌توان از این معادن بهره‌برداری صحیح کرد و همچنین در بازارهای جهانی امکان رقابت کم می‌شود. 

بهرامن تصریح کرد: اما در معدنکاری سنتی در بعضی از مواد معدنی هنوز نتوانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم و فقط در برخی از موارد موفق بودیم. 

وی ادامه داد: به عنوان مثال در سال‌های 67 تا 69 توانستیم حرکت نوینی در بخش سنگ‌های ساختمانی و تزیینی داشته باشیم  و دولت به عنوان متولی بخش معدن سرمایه‌گذاری خوبی در بخش سنگ‌های تزیینی ساختمانی انجام داد که موجب شد بخش سنتی معدنکاری به بخش کاملا به‌روزی تبدیل شود. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: معدن ، استراتژی ، بهرامن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار