سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

بحران آب از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست می باشد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: بحران آب از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست می باشد که می توان با مشارکت ، همفکری همگانی و استفاده از روشهای نوین آّبیاری معظل کم آبی که یک تهدید جهانی است راکنترل کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از بحران آب به عنوان یکی از اصلی ترین معضلات محیط زیست نام برده و راه مقابله با این بحران را توجه جدی مردم و مسئولین دانستند.

محمدپور با اشاره به اهمیت آب افزود: آب نقش حیاتی در زندگی انسانها دارد و کم آبی و به طبع آن تغییرات آب و هوایی وازبین رفتن تنوع زیستی خطرجدی را برای انسانها بویژه آیندگان در پی خواهد داشت ، این امر یک معظل جهانی است ولی با همکاری ، همفکری و مشارکت همگانی میتوان این بحران را تاحدودی کنترل نمود.

وی ادامه داد:آب از اصلی ترین عناصر محیط زیست انسانی بوده و کمبود آب خشکسالی را به همراه داشته و در ادامه حاصل این بحران هجوم ریزگردها را درپی خواهد داشت که از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان اضافه کرد : همه ما واقف هستیم که آب یعنی زندگی و بدون آب زندگی غیرممکن است ، پس باید در مصرف آن صرفه جویی نموده و بویژه در مصارف کشاورزی با استفاده از روش های نوین آبیاری از هدر رفت آن جلوگیری نماییم و از این طریق از اصراف آن جلوگیری کرده و از تهدید محیط زیست جلوگیری کنیم.

محمدپور با اشاره به اینکه ما نباید فریب این که سه چهارم کره زمین را آب تشکیل داده است را بخوریم افزود: تمامی این آبها قابل شرب نبوده و چیزی حدود98% این آبها،آب شور اقیانوسها ودریاهاست واز2%باقیمانده نیز بیشتران آن منجمد بوده وفقط 1%درصد آبهای زمین شیرین و قابل شرب است.

وی خاطر نشان کرد: با دانستن اهمیت آب انتظار می رود این امر جدی گرفته شده و از هدر رفت آب و آلوده کردن آن به هرشکل ممکن جلوگیری و در راستای بهبود روشهای استفاده از این عنصر حیاتی گام برداریم.




انتهای پیام/ش
برچسب ها: بحران ، آب ، محیط زیست ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.