مدیر آب به حساب نیامده شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان عایق‌سازی کنتور و تاسیسات آب را یکی از روش‌های جلوگیری از یخ‌زدگی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ به نقل از روابط عمومی ؛مدیرآب به حساب نیامده شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان به یخ‌زدگی آب در زمستان‌ اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که با آغاز فصل سرما در مناطق سردسیر نظیر استان زنجان اتفاق می افتد یخ زدگی تاسیسات آب است .

اکرمی راه‌‌حل‌ جلوگیری از یخ‌زدگی را عایق‌‌بندی کنتور و تاسیسات عنوان کرد و افزود: با عایق بندی لوله‌هایی که در معرض هوای آزاد قراردارند و استفاده از پوشش مناسب برای عایق بندی کنتورهای آب نظیر قراردادن کیسه‌های پر از خاک اره در محفظه کنتور، استفاده از پشم شیشه ، پوشال ،پارچه ، گونی و الیاف مصنوعی می توان از از یخ زدگی تاسیسات و کنتور محافظت کرد .

وی در خصوص شیرآلات داخل حیاط ادامه داد: این شیرآلات به دلیل قرار گرفتن در فضای باز احتمال یخ زدگی و شکستگی دارند که باید با انجام عایق بندی مناسب از یخ زدگی و شکستگی آنها جلوگیری شود .

این مسئول با اشاره به اینکه عمق یخ‌زدگی در استان زنجان ۸۰ سانتی‌متر برآورد شده است اضافه کرد : اگر تاسیسات آب در کمتر از ۸۰ سانتی‌متر باشد، در معرض یخ‌زدگی قرار می گیرند .

وی با اشاره به باز گذاشتن شیر آب برای باز کردن یخ‌زدگی در فصل زمستان ، خاطر نشان کرد : این روش برای مشترکین توصیه نمی‌شود چرا که با انجام این روش مقدار زیادی از آب شرب سالم و بهداشتی به هدرمی رود و در صورتی که مشترکین مجبور به استفاده از این روش شدند، باید آخرین شیرآلات انتهایی ساختمان را باز کرده که آب در تمام مسیر جریان یافته و یخ‌زدگی ایجاد شده را باز کند.

گفتنی است ، سامانه ۱۲۲ این شرکت به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و ارائه راهنمائی‌های لازم برای مشترکین است و ضروری است شهروندان از ریختن آب گرم بر روی کنتور و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای باز شدن یخ زدگی خودداری نمایند.



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.