سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار نقدی:

اگر مدیریت جهادی داشتم آن سوی بیت‌المقدس بودم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر مدیریت جهادی داشتم با این ظرفیت عظیم بسیج آن سوی بیت‌المقدس بودم و بسیج ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نخستین مجمع عالی بسیج مستضعفین که در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد اظهار داشت:  اگر مدیریت جهادی داشتم با این ظرفیت عظیم بسیج آن سوی بیت‌المقدس بودم و بسیج ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی دارد.  
 
وی افزود: هدف مجمع بهره‌برداری از اندیشه صاحب نظران بسیجی بوده و ما مأموریتی جهت تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی بر فرموده مقام معظم رهبری داریم و باید افکار فراوانی به مشورت گرفته شوند و تمام اقشار با انواع  توانمندی فکری و نظری نقش آفرینی کنند.  
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: از 17 کمیسیون مجمع 15 کمیسیون فعال شده و دستاوردهای بسیارخوبی حاصل کرده و برای پیش‌‌نویس بیانیه و سند مجمع امیدواریم از تمامی نظرات استفاده کرده و بیانیه را تکمیل کند.  
 
وی با اشاره به گزارش روند پیشرفت بسیج و اصلی‌ترین وظیفه این نهاد در جذب آموزش و سازماندهی تصریح کرد: وقتی در کنار هم قرار بگیریم توانمندی ما چند برابر می‌شود و ما با وجود اعمال روش‌های سخت‌گیرانه و مراحل سخت‌تر جذب خوبی داشتیم و امروزه تعداد افراد ثبت‌نام شده در پایگاه‌های بسیج به 22 میلیون نفر رسیده و امیدواریم به 30 میلیون نفر برسد.  
 
سردار نقدی با اشاره به اهمیت کادرسازی و مقدمه‌سازی برای تشکیل تمدن اسلامی که زیرساخت آن نیروی انسانی است اظهار داشت: همت بسیج ایجاد شبکه‌های گسترده تربیتی است و در این زمینه 250 هزار حلقه تربیتی داریم و امیدواریم با همت عزیزان این حلقه‌ها تقویت شود و هرکس که می‌خواهد در جنگ نرم حضور داشته باشد در مدیریت تربیتی نقش‌آفرینی کرده و در مقابل دشمن و تهاجم فرهنگی آن بایستد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید بسیج در مبارزه با تهاجم فرهنگی پیشرو باشد و اقدامات مهمی از جمله آموزش در امر به معروف و نهی از منکر سازماندهی شوراها و اقدامات محلی امر به معروف تخصصی ایجاد محیط‌های گردشگری و ارشاد را انجام داده که نتایج بسیار درخشانی را در پی داشته است.  
 
سردار نقدی با بیان ایجاد محیط‌های گردشگری با برنامه‌های بسیار خوب تصویب کرد: طرحی به نام گردشگری تعالی بخش در دست است که در 86 نقطه از سواحل به اجرا گذاشته شده که استقبال بسیار خوبی از آن انجام شده است.  
 
سردار نقدی ادامه داد: امر به معروف از دو جهت مظلوم واقع شده و بدعمل کردن برخی از عوامل امر به معروف ونوع مشارکت بسیار مهم است و تصور از امر به معروف برخورد و درگیری است که این نگرش حتما باید اصلاح شود.  
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اقدامات بسیج در فضای مجازی تصریح کرد: بسیج توانسته خط فضای مجازی را بشکند و تابوی ما نمی‌توانیم شکسته شده و به زودی شبکه ملی اطلاعات با 30 هزار مشترک راه‌اندازی شده تا ارتباط سالمی ایجاد شود.  
 
وی ادامه داد: در بخش اقتصاد مقاومتی در سال گذشته 23 هزار و در سال جدید بیش از 32 هزار واحد تولیدی ایجاد شده و بسیجی نشان داده که ما می‌توانیم و این یک ظرفیت گسترده است و امیدواریم نامه‌ای که با امضای فرماندهی محترم کل سپاه به دولت پیشنهاد شده مورد توجه دولت قرار بگیرد که از زمان این نامه بیش از ده ماه گذشته است.  
 
وی ادامه داد: ما از بخش دفاعی هم غافل نشدیم و احیای گردان‌های رزمی را در دستور کار قرار دادیم و بیش از 500 گردان امام علی و امام حسین را ایجاد کردیم و این باعث شده که تهاجم نظامی دشمن امکان‌ناپذیر باشد.  
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیج یک قابلیت ممتاز برای گره‌گشایی از مشکلات در عرصه فرهنگ و اقتصاد است و برنامه‌ریزی‌ها می‌تواند موثر باشد و رهبری فرمودند برای حل مشکلات باید به سراغ مردم رفت و قدر این نیروی بی‌پایان را باید بدانیم.  
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش افرینی بسیج در ایجاد طرح‌های عفاف و حجاب و ساخت سالن‌ها و امکاناتی در این زمینه تصریح کرد: در بخش حجاب اقدامات بسیار خوبی انجام شده که باعث شده بانوانی که از حجاب دور شده بودند به حجاب برتر برسند.  
انتهای پیام/
 

برچسب ها: اقشار ، بسیج ، کمیسیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.