سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران عنوان کرد

کاهش قیمت داروهای وارداتی از پایان آبان ماه / شکایت مردم از 80 پزشک متخلف

دکتر هاشمی از کاهش قیمت داروهای وارداتی از پایان آبان ماه و شکایت مردم از 80 پزشک متخلف در راستای فاز سوم طرح تحول خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، دکتر هاشمی، وزیر بهداشت امروز 28 آبان در حاشیه همایش معاونین غذا و دارو کل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص برنامه‌های وزارت بهداشت برای کاهش قیمت دارو گفت: داروهایی که وارد کشور می‌شود، برای آن‌ها فراخوان داده می‌شود که حداقل 26.5 درصد داروهای وارداتی و تولید داخل کاهش قیمت داشته‌اند و حتی برخی از داروها نیز کاهشی 80 درصدی داشته‌اند. در نیمه‌ی دوم سال این برنامه‌های کاهش قیمت ادامه خواهد داشت که مردم این کاهش قیمت را از پایان همین ماه تا پایان سال احساس خواهند کرد. 
 
وی در خصوص سرطان نیز افزود: واقعیت این است که روند رشد سرطان در ایران نسبت که کشورهای منطقه بیشتر نیست و حتی این رشد 5 تا 6 برابر کمتر از کشورهای اروپایی است. بنابراین چیزی به نام سونامی سرطان در کشور نداریم. 
 
هاشمی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری در خصوص این که میزان کودکان مبتلا به سرطان در کشور افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: این امر را قبول ندارم، چرا که دلیل اصلی افزایش کودکان مبتلا به سرطان، افزایش تشخیص‌های درست است که در گذشته به دلیل نبود تجهیزات این بیماری‌ها تشخیص داده نمی‌شد. اما امروزه به دلیل وجود نیروهای متخصص، به خصوص فوق تخصص سرطان کودکان، این بیماری در کودکان به طور سریع تشخیص داده می‌شود. طبق آمار 70 درصد سرطان در کودکان و 45 درصد در بالغین قابل درمان است. 
 
وزیر بهداشت در خصوص آمار شکایات از پزشکان متخلف از زمان اجرای فاز سوم طرح تحول و راه‌اندازی سامانه 1690 عنوان کرد: از زمان راه اندازی این سامانه، تماس‌های زیادی با این سامانه گرفته شده است که تاکنون از حدود 80 پزشک در زمینه تعرفه‌ها شکایت شده که این موارد در حال پیگیری هستند.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.