رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در 6 ماه دوم سال 200 داروی اصلی وار‌داتی بیماران خاص و صعب العلاج حدود 30 درصد کاهش قیمت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ رسول دینار‌وند رئیس سازمان غذا و دار و امروز 2 شهریور در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک سال از شروع کار این دولت می‌گذرد گفت: سال گذشته در همین زمان با بحران دارویی مواجه بودیم بطوری که بیش از 100 قلم دارو در کشور با کمبود مواجه بود و مشخص هم نبود که در آینده این وضعیت به چه صورت خواهد بود. با روی کار آمدن این دولت و انتخاب دکتر هاشمی به عنوان وزیر بهداشت یکسری اختیارات به وزارت بهداشت داده شد که بعد از 100 روز نتیجه آن را در بازار دارویی شاهد بودیم از وضعیت بحران دارو در اواخر سال 92 به آرامش رسید و تامین و تدارک داروی بیماران در یک روال عادی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید دارو در کشور به خوبی در حال انجام است و تنها دستگاهی در کشور توانسته کنترل خوبی روی قیمت‌ها داشته باشد سازمان غذا و دارو است بطوری که هیچ افزایش قیمت دارویی را در این 6 ماه اول سال نداشتیم و در 6 ماه دوم نیز قیمت دارو‌ها افزایش پیدا نمی‌کند در واقع تنها قیمت‌ها با توجه به افزایش تورم کمی اصلاح می‌شوند که کمتر از تورم خواهد بود در واقع سیاست ما کنترل قیمت دارو و در کنار آن حمایت از تولید داخل است بطوری که تولید داخل ضرر نکند. 

دینار‌وند عنوان کرد: در 6 ماه سال دارو‌های اصلی وار‌داتی بیماران خاص و صعب العلاج به طور میانگین 30 درصد کاهش قیمت خواهند داشت که این کاهش در 200 قلم دارو است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار