سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور خبر داد

اختصاص پایین ترین نرخ مالیاتی به متخصصین اطفال

زالی گفت: در تفاهم نامه‌ای که میان وزارت بهداشت و سازمان مالیاتی کشور امضا شده است میزان تعرفه‌های مالیاتی به پزشکان عمومی، دندان پزشکان عمومی، متخصصین داخلی و کودکان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حمید رضا زالی رئیس نظام پزشکی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در تفاهم نامه مالیاتی که میان سازمان مالیاتی کشور و وزارت بهداشت بسته شده است 7 گروه مالیاتی در نظر گرفته شده است که گروه اول آن پایین ترین میزان تعرفه مالیاتی اختصاص می‌یابد در این گروه پزشکان عمومی، دندانپزشکان عمومی، متخصصین داخلی و کودکان قرار دارند.

وی افزود: تغییرات مالیاتی پزشکان در سال جاری اعمال می‌شود و مالیات سال 92 آنان را تحت پوشش قرار می‌دهد تعداد شکایات مربوط به نظام پزشکی در سامانه 1690 اندک بوده است گزارش های ارسالی از روسای نظام پزشکی شهرستانها قانون مداری را در بین پزشکان نشان می‌دهد بر طبق قانون رسیدگی به شکایات توسط سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به آمار سراسر کشور در خصوص شکایات سامانه 1690 اظهار داشت: آمار شکایات سامانه 1690 نشانه همکاری جامعه پزشکی بوده خوشبختانه گزارش استانها در این خصوص حاکی از رضایت مردم از جامعه پزشکی است و این برگ افتخاری برای این جامعه به شمار می رود.

زالی عنوان کرد: با وجود مشکلات،جامعه پزشکی در سالهای اخیر همچنان در عرصه خدمت رسانی پیشتاز است این جامعه در این دوره هم توانسته مسیر خدمات رسانی به مردم را طی کند گزارش‌ها نشانه ای از همگامی جامعه پزشکی به شمار می‌رود و اعتماد خوبی بین بیماران و جامعه پزشکی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اصلاح تعرفه‌های پزشکی بیان کرد: اصلاح تعرفه های پزشکی به صورت دینامیک و پویا خواهد بود آن صلب اعتمادی را که در سالهای گذشته در مردم نسبت به جامعه پزشکی وجود داشت و با گلایه به این جامعه نگریسته می‌شد از بین رفته و با کمک وزارت بهداشت، رفاه و سازمان‌های بیمه گر، راه اصلاح تعرفه‌ها را ادامه می‌دهیم.

 رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به تعرفه گذاری خدمات سرپایی به صورت سنتی تصریح کرد: علاوه به زمان، پیچیدگی درمان بیماری که به پزشک مراجعه می کند نیز باید در نظر گرفته شود در حالیکه تاکنون این مسئله در تعیین تعرفه‌ها در نظر گرفته نمی‌شد در اوایل امسال ویزیت پزشکان با همان نگاه سنتی نرخ گذاری شد.

زالی ادامه داد: یک بخش کتاب نرخ گذاری تعرفه‌ها به EM یا همان خدمات سرپایی اختصاص می‌یابد تعیین اینگونه خدمات جامعه پزشکی در شورای بیمه در دست بررسی است در حوزه تعرفه معالجه سرپایی بیماران تحول انجام می‌شود در روش گذشته تعیین تعرفه‌های پزشکی تنها به قیمت تمام شده خدمات توجه می‌کردند.

وی با اشاره به برخی پارامترهای دیگر در تعیین تعرفه‌های سرپایی اظهار داشت: برخی خدمات جراحی در غیر از خدمات جراحی رشد داشته است، خدمات پزشکی که در منزل بیماران اعطاء می‌شود یا خدمات ناشی از طب سنتی نیز به تعرفه‌های پزشکی افزوده می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: ایران پایین‌ترین میزان ویزیت پزشکان را نسبت به سایر کشورهای منطقه دارد مقداری تفاوت در میزان تعرفه ها دیده می‌شود و هنوز نرخ های واقعی اعلام نشده است غالبا در کشور نرخ‌های متفاوتی برای بیماران بد حال، کودکان و افراد مسن در نظر گرفته نمی‌شود بحث پیچیدگی درمان بیمار نیز در نرخ گذاری تعرفه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

زالی خاطر نشان کرد: برای رفع دریافت زیر میزی توسط پزشکان کشور به ریشه یابی این مسئله بپردازید چند وجه اجتماعی در این باره وجود دارد، برای بازنگری ارزش نسبی خدمات مهلتی به انجمن‌ها داده می‌شود تا تعرفه ها را مورد ارزیابی قرار دهند به دلیل مشکلات بخشی از اصلاحات اورژانسی تعرفه‌ها در حال اصلاح است در یکی دو هفته آینده جلسه‌ای با شورای بیمه خواهیم داشت و بسته‌ای مشاوره‌ای برای متخصصین کودکان طراحی می‌کنیم یکی از پیشنهادات استفاده از تعرفه ترجیحی برای این متخصصین است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.