سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محجوب در رادیو گفتگو مطرح کرد

برنامه‌ریزی‌های جدید برای اشتغال‌زایی با همکاری یونیدو

نماینده مردم تهران در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص امضای تفاهم نامه در زمینه اشتغالزایی بین ایران و سازمان توسعه صنایع ملل متحد در برنامه رویداد گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر با حضور در برنامه "رویداد" یکی از برنامه‌های رادیو گفتگو درباره امضای تفاهم‌نامه در زمینه اشتغالزایی بین ایران و سازمان توسعه صنایع ملل متحد گفتگو کرد.

محجوب در مورد پیامدهای مثبت تفاهم نامه اشتغالزایی بین ایران و سازمان توسعه صنایع ملل متحد (یونیدو) گفت: هنوز زود است که بتوانیم پیامدهای عملیاتی این اقدام را مد نظر قرار دهیم و در مورد آن اظهار نظر کنیم.

وی در مورد همکاری یونیدو با ایران گفت: اقدامات انجام شده از باب مطالعاتی و پژوهشی در عرصه اشتغال است، یعنی تجربیات دیگران را در اختیار مسئولین و تصمیم گیران ایرانی قرار می‌دهند تا بتوانیم با استفاده از این تجربیات کارها و برنامه‌های جدیدی داشته باشیم.
 
عضو کمیسیون اجتماعی در مورد این مطالعات و نحوه کاربری آنها گفت: این مطالعات از کشورهای مختلف به دست آمده لذا آنها تجارب متعددی دارند که هم توفیقات و هم شکست‌ها در آن آمده است تا از بعضی اشتباهات پرهیز کنیم و بعضی اقداماتی را که باید تقویت کنیم، در اولویت قرار دهیم.

وی ادامه داتد: البته لازم است توجه داشته باشیم که این دست اقدامات در حال حاضر موضوع توجه اصلی اشتغالزایی در دنیا است و تجارب جهانی زیادی از کشورهای خیلی بزرگ تا کشورهای کوچک وجود دارد که این تجارب و اقدامات جنبه جهانی به خود گرفته است. 

این نماینده مجلس افزود: از آمریکا، اروپا، چین، آمریکای لاتین و اقصی نقاط جهان تجارب زیادی در این سازمان وجود دارد که می‌توانند در عرصه مطالعاتی در اختیار ما قرار گیرند و حتی کارگاه‌هایی برگزار شود و مشاورانشان برای مشاوره به کشورمان بیایند.

محجوب در مورد کم‌ های فنی این سازمان گفت: همکاری فنی شامل مشاوره‌ها، نشست‌های دو طرفه و کارگاه‌های مشترکی است که موضوعات مورد بحث با بخش خصوصی و تعاونی و گرداننده‌های کارگاه‌های کوچک و کارشناسان و گردانندگان دستگاه‌های دولتی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی در مورد انعقاد این تفاهم نامه در کشورهای دیگر گفت: بیش از 150 هزار کشور این توافق نامه را با سازمان صنایع ملل متحد امضا کرده‌اند و این تفاهم نامه نوعی کمک، همکاری فنی، کمک مشاوره‌ای، مطالعاتی و پژوهشی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص ارزیابی اشتغالزایی در هشت ماهه اول سال 93 خاطر نشان کرد: ما دو مشکل متفاوت در زمینه اشتغال داریم یک موضوع بیکاری است که اقشار تحصیل کرده را هم شامل می‌شود و گروه دیگر در مورد کارگران و افراد کم مهارت است.

محجوب افزود: در مورد گروه اول واقعا بن بست‌ها بیشتر شده یعنی فارغ التحصیلان بیشتری به جمع بیکاران کشور پیوسته‌اند و البته در عرصه کارگران نیمه ماهر و ساده هم مشکلات اضافه شده است، هر چند تقاضا اندکی کنترل شده و نزدیک به عرضه نیروی کار است اما موضوع عرضه نیروی کار در برخی مشاغل در شهرک‌ها یا مشاغل صنفی قابل مشاهده است. در این موارد قبلا هم مشکل بیکاری و نیروی کار نداشتیم و مشکل نبود کارهایی بود که جذب نیروی ساده کار داشته باشد؛ اما در قسمت نیروهای ماهر و تحصیل کرده مشکلات ما شدیدتر شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، اشتغال ، سازمان ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.