از سوی هیئت رئیسه قرائت شد؛‌

تذکر وکلای ملت به وزیر فرهنگ درباره تسریع در پیگیری بیمه خبرنگاران

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیأت‌ رئیسه در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیأت‌ رئیسه در جلسه علنی امروز مجلس (30 شهریورماه 93) قرائت شد.

متن این تذکرات به شرح زیر است:
 
سید هادی حسینی، علیرضا خسروی، محمدرضا پورابراهیمی، نبی‌الله‌ احمدی، حسین نیاز آذری، رضا صابری، محمدجواد نظری‌مهر، فرهاد بشیری، کاظم جلالی، مجید منصوری بیدکانی، علی ایرانپور، علیرضا سلیمی، نادر قاضی‌پور، حسن کامران دستجردی، حمیدرضا فولادگر، نیره اخوان بی‌طرف، سید ناظر موسوی لارگانی،‌ منصور حقیقت‌پور، سید سعید زمانیان، نمایندگان قائم‌شهر، سمنان، کرمان، داراب، بابل، آزادشهر، کردکوی، پاکدشت، شاهرود، لنجان، مبارکه، محلات، ارومیه، اصفهان، فلاورجان، اردبیل و شهرکرد در تذکری به وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی خواستار تسریع در پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد شدند.
 
محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار جلوگیری از اقدام غیرقانونی دانشگاه آزاد در افزایش شهریه ثابت دانشجویان نیز در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تسریع در ارائه لایحه خدمات‌رسانی به معلولان شد.
 
نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب، عزیزی، اکبریان و حسین سبحانی‌نیا نمایندگان ارومیه، تهران، کرج و نیشابور در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تسریع در توسعه بیمه خبرنگاران به کارکنان تمام جراید و نشریات شدند.
 
جعفر قادری و ضرغام صادقی نمایندگان شیراز به وزیر کشور لزوم حفظ حرمت و شأن افراد در انجام تغییرات مدیریتی را متذکر شدند.
 
فتح‌الله حسینی و وحید احمدی نمایندگان قصر شیرین و تنگاور در تذکری به وزیر آموزش و ورزش خواستار تسریع در تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریس و معلمان و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی شدند.
 
سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به رئیس‌ جمهور در مورد تسریع تبدیل وضعیت معلمان پذیرفته شده در آزمان استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال 1389 با شرایط رسمی آزمایشی حسب مصوبه مجلس، به وزیر بهداشت در مورد لزوم برخورد قاطع با متخلفان در پرونده استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی و جلوگیری استفاده این ماده در محصولات، به وزیر ورزش و جوانان در مورد علت تضیع بیت‌المال در حوزه فوتبال به ویژه مسائل مربوط به دو تیم پرسپولیس و استقلال و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد لزوم پرهیز وزیر و معاونان وزارتخانه از حمایت از برخی افراد، هنرمندان و نویسندگان ضد انقلاب تذکر داد.
 
ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان به رئیس‌ جمهور در مورد برکناری گسترده خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران از سمت‌های اداری و آموزشی تذکر داد و عنوان کرد که این اقدام برخلاف سیاست‌هایی است که با حضور جنابعالی در خانواده‌های ایثارگران رخ می‌دهد که در مقابل این اقدام دستور مؤکد شما برای جلوگیری از آن لازم است.
 
ایرج عبدی، غلامرضا نوری غزلجه، احمد شوهانی و بهروز نعمتی نمایندگان خرم‌آباد، بستان‌آباد، ایلام و اسدآباد در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار تسریع در برخورد با بورسیه‌های غیرقانونی تحصیلی و جلوگیری از رانت‌های علمی شدند.
 
مصطفی رحماندوست نماینده مردم تهران به رئیس‌ جمهور در خصوص لزوم ارائه برنامه مشخص و مدون برای رسیدگی به مشکلات رزمندگان را متذکر شد.
 
فتح‌الله حسینی، وحید احمدی، نوذر شفیعی، محسن صراحی فروشانی، ایرج ندیمی و حسین سبحانی‌نیا نمایندگان قصرشیرین کنگاور، ممسنی، خمینی‌شهر، لاهیجان و نیشابور به وزیر دفاع در مورد علت عدم اجرای دفترچه درمان رزمندگان معسر دفاع مقدس، با وجود  گذشت شش ماه از سال تذکر دادند.
 
سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار توضیح در خصوص علت افزایش بی‌سابقه شهریه ثابت دانشجویان جدید و قدیم دانشگاه آزاد اسلامی و جلوگیری از این اقدامات خلاف قانون در شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.
 
سید علی طاهری و احمد سالک نمایندگان گرگان و اصفهان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار تسریع در تشکیل منظم شورای عالی فضای مجازی شدند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار