سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران:

زایمان طبیعی، عاملی برای ارتقاء تغذیه با شیر مادر است

دکتر آرش رشیدیان گفت: با شروع طرح تحول و افزایش زایمان طبیعی، یکی از اثرات مطلوب آن، مهیا شدن شرایطی برای مادر و نوزاد است که از بدو تولد تغذیه با شیر مادر با کیفیت و کمیت بهتر و بیشتری صورت گیرد.

دکتر آرش رشیدیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با شروع طرح تحول نظام سلامت، یکی از قسمت‌های این طرح که ترویج زایمان طبیعی بود، بسیار خوب صورت گرفت و رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی، عامل ترغیبی برای روی آوردن به زایمان طبیعی شد که فواید ثانویه این طرح، ترویج تغذیه نوزادان از بدو تولد با شیر مادر است.

وی ادامه داد: در سزارین از آن جایی که مادران در ساعات اولیه پس از زایمان از نظر شرایط جسمی، توان در آغوش گرفتن نوزاد و تغذیه با شیر مادر را ندارند، در مواردی ممکن است نوزاد در ساعات اولیه از شیر مادر محروم گردد که طرح تحول از محل منابعی که برای هتلینگ در نظر گرفته شده، در ارتقاء کیفیت بخش‌های زایمان طبیعی را در دست دارد.

دکتر رشیدیان ادامه داد: طی برنامه هتلینگ طرح تحول، بلوک‌های زایمان طبیعی در بیمارستان‌ها بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است و اقدام دوم در خصوص افزایش استانداردهای دوستدار مادر و فراهم‌سازی امکان هم اتاق شدن نوزادان در کنار مادر، در شرایط سلامت مادر و نوزاد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این دو اقدام به طور ویژه تأثیر بسزایی ترویج تغذیه با شیر مادر دارد و می‌توان گفت طرح تحول شرایط را برای بهبود کیفیت شیردهی مادران هم فراهم آورده است.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ساغر
۰۲:۵۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۳
با عرض سلام و خسته نباشيد ميخاستم بدونم چرا واقعا زايمان طبيعي اجباري شده ن مطمئنم بيشتر خانما بخاطر ترس از اين موضوع اجازه نميدن باردار بشن اين يه کار اشتباهه که اين زايمان طبيعي اجباري کردن من به شخصه خودم بچه خيلي دوست دارم ولي بخاطر ترس از زايمان طبيعي اجازه نميدم باردار بشم و مگه کشور رو به سمت جمعيت پير نميره خوب با اين کار بيشتر خانما حاضر نيستن يه بچه روهم بيارن چه برسه به دوتا خواهشا اين اجباري بودن برداريد بزاريد مردم خودشون انتخاب.کنن هرکس حق انتخاب داره چون زايمان طبيعي وحشتناکه وحشتناک فکرشم ميترسونم