سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار برگزیده فضای مجازی؛

خودکشی قهرمان کشتی بازی‌های آسیایی در زندان/«۲سیب» 6 برابر سرطان‌زاتر از سایر تنباکوها/پیش‌بینی پروین از نتیجه دربی

تایلند، خطرناک‌ترین مقصد گردشگری جهان، تماس های شبانه روزی اسرائیل با 1+5 : با ایران توافق نکنید، وقتی پدر موشکی شکارچی تانک می‌شود+عکس، بزرگترین ضربه را در تحریم‌ از خودی‌ها خوردیم و ... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

خودکشی قهرمان کشتی بازی‌های آسیایی در زندان
به گزارش «تابناک»، بابک قربانی که در نهم تیر ۱۳۹۱ در ‌یک نزاع‌، ‌جوانی را به قتل رسانده بود، صبح امروز در زندان دیزل آباد کرمانشاه جان سپرد.در این باره اژدر اسدبیگی مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه در گفت‌وگویی اعلام کرد: شب گذشته، بابک قربانی، کشتی‌گیر محکوم به اعدام با استفاده از قرص در یکی از زندان‌های این استان خودکشی کرد.وی ادامه داد: روز گذشته پدر این محکوم به اعدام به ملاقات آمد و آنها با هم گفت‌وگو کردند. بعد از این دیدار، بابک قربانی، تعداد زیادی قرص خورده و روی تخت خود دراز می‌کشد؛ وقتی مسئولان زندان متوجه حال بد وی می‌شوند، به سرعت او را به بیمارستان منتقل می‌کنند؛ اما به رغم انجام معده‌شویی، تلاش‌ها نتیجه نداد و طبق آخرین اطلاعی که به ما دادند، متأسفانه وی فوت کرده است.در این مدت، قهرمانان بسیاری از جمله عبدالله موحد، حمید سوریان و طالقانی تلاش کردند تا رضایت خانواده مقتول را جلب کنند؛ اما تلاش‌های آنان تا اینجا بی‌فایده بود و او صبح امروز در زندان درگذشت.بابک قربانی در سال ۲۰۱۰ به دلیل استفاده از داروی ممنوعه انابولیک استرویید از سوی فدراسیون جهانی کشتی فیلا، دو سال از حضور در رقابت‌های کشتی محروم شد. این در حالی بود که وی پیش از این در شرایط آرمانی بود و همه مدال‌های پیش رویش را کسب کرده بود.

تایلند، خطرناک‌ترین مقصد گردشگری جهان
در کتابی که یک نویسنده انگلیسی به نگارش درآورده، کشور تایلند به عنوان خطرناک‌ترین مقصد گردشگری جهان معرفی شده است.به گزارش ایسنا در حالی که نظام حاکم بر تایلند انتشار کتاب «اندرو مک‌گرگور مارشال» را ممنوع اعلام کرده، اثر دیگری به نام «تایلند: مقصد مرگبار» به نگارش درآمده که این کشور را به عنوان خطرناک‌ترین مکان گردشگری جهان در وضعیت کنونی نامیده است.«جان استاپلتون» که به‌زودی قرار است کتابش را به چاپ برساند، کودتای نظامی و پرونده حل‌نشده‌ قتل دو گردشگر انگلیسی در ماه سپتامبر را از عوامل اصلی پیش‌بینی خود برای کاهش میلیونی تعداد مسافران تایلندی داشته است.در متن این کتاب آمده است: سال 2014 تایلند هم مثل سال‌های پیش از آن، پر بود از تصادفات قطار‌، اتوبوس‌، قایق‌، موتور، قتل‌، چاقوکشی‌، مرگ‌های مرموز‌، خودکشی‌های متعدد‌، سرقت و رویدادهای مرتبط با الکل و مواد مخدر‌. این آمار امنیت مسافران را کاهش می‌دهد و تصویر آینده‌ی گردشگری این کشور را تاریک می‌کند.

پروین: داربی مساوی می‌شود
علی پروین در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جلسه پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس با وزیر ورزش و جوانان که عصر روز شنبه برگزار و در پایان به انصراف دکتر گودرزی از پیگیری شکایت علیه علی دایی منجر شد، اظهار کرد: جلسه بسیار خوبی با دکتر گودرزی داشتیم که در این جلسه به غیر از من نفراتی همچون حسین کلانی، جعفر کاشانی، حسین هدایتی، نصرالله سجادی و امیررضا خادم نیز حضور داشتند و هر کدام نزدیک به پنج دقیقه‌ درباره حرمت‌شکنی‌های اخیر در فوتبال و لزوم جلوگیری از آن صحبت کردیم.پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ادامه داد: خو‌شبختا‌نه وزیر ورزش برخورد بسیار گرمی با پیشکسوتان پرسپولیس داشت و احترام زیادی به ما گذاشت که جا دارد از او تشکر کنم. او حرف بسیار قشنگی زد و گفت: شما پیشکسوتان پرسپولیس هر تصمیمی بگیرید من آن را قبول دارم و اجرا می‌کنم که واقعا من از این حرف او کیف کردم. واقعا انتظار چنین برخورد احترام‌آمیز و گرمی را از وزیر ورزش نداشتم که این مورد به ما دلگرمی زیادی داد. البته جا دارد از زحمات زیاد جهانیان، مشاور وزیر ورزش و جوانان نیز در این باره تشکر کنم.پروین درباره پیش‌بینی خود از نتیجه‌ داربی پایتخت نیز گفت: پنج – شش ماه طرفداران دو تیم انتظار کشیده‌اند تا شاهد یک بازی خوب و تماشاگرپسند از هر دو تیم باشند. امیدوارم شاهد یک بازی خوب، جذاب و البته جوانمردانه از سوی هر دو تیم باشیم و تماشاگران راضی به خانه بازگردند؛ چرا که همه سرمایه فوتبال همین تماشاگران هستند که در سرما و گرما از تیم‌هایشان حمایت می‌کنند و باید قدر آنها را دانست.بازیکن و سرمربی سال‌های دور سرخپوشان پایتخت درباره پیش‌بینی خود از نتیجه‌ داربی گفت: پیش‌بینی من نتیجه‌ مساوی است؛ چرا که دو تیم همواره با احتیاط بازی می‌کنند تا شکست نخورند.

«۲سیب» 6 برابر سرطان‌زاتر از سایر تنباکوها
به گزارش ایسنا ، دکتر طلعت قانع مسوول ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو در این باره افزود: سرطان‌زا بودن مضرات مواد دخانی همچون قلیان و سیگار که به صورت غیرقانونی توزیع و مصرف می‌شوند، اثبات شده است.وی در ادامه به تحقیقاتی که اخیرا در دو پایان نامه دانشگاهی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در این تحقیقات نکات جالب و قابل تاملی به دست آمده که سرطان‌زایی چندین برابر قلیان‌های میوه‌ای از معمولی از جمله آنها است.بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال قلیان 2سیب 6 برابر سرطان‌زا‌تر از انواع دیگر آن است. به این دلیل که عصاره موجود در آن از میوه استفاده نشده بلکه مواد شیمایی و افزودنی خالص هستند.این مقام مسوول در سازمان غذا و دارو گفت: این مواد علاوه بر عوارض ریوی که تولید می‌کنند وقتی وارد خون می‌شوند در هر قسمت بدن می‌توانند سرطان ایجاد کنند.

تماس های شبانه روزی اسرائیل با 1+5 : با ایران توافق نکنید
به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، منابع اسرائیلی می گویند کشورهای 1+5 و ایران قبل از پایان مهلت تعیین شده، نمی توانند به توافقی برسند و به احتمال زیاد دو طرف تسلیم تمدید مذاکرات می شوند.سایت خبری اسرائیلی "والا" در این باره نوشت: راهی به جز تمدید مذاکرات وجود ندارد. نتانیاهو به دنبال دریافت اطلاعاتی از مذاکرات  عمان، به شدت از احتمال دست یابی ایران و 1+5 به توافق بد نگران است.روزنامه اسرائیلی هاآرتس یادآور شد: "یووال استاینیتز" وزیر امور امنیت اسرائیل شب و روز در حال تماس های سری و محرمانه با کشورهای 1+5 است تا مانع از توافق بد با ایران شوند.

همسریابی اینترنتی؛ چتری که برای دلالان باز شد/ ازدواج‌های آنلاین زیر خط خوشبختی
به گزارش فارس - گروه جامعه: پای سیستم رایانه خود می‌نشیند و صفحه جستجوگر گوگل را باز می‌کند، شنیده است که در اینترنت می‌تواند به فضاهایی دست پیدا کند که در آن سایت‌ها شاید بتواند نیمه گمشده خود را پیدا کند و با وارد کردن مشخصات خود در این سایت و بیان ویژگی‌هایی که در ذهن خود دارد گزینه‌هایی به او معرفی می‌شود که شاید یکی از این گزینه ها همان همسر ایده‌آل وی باشد.جستجوی خود را آغاز می‌کند، اولین کلمه‌ای که به ذهنش می‌رسد «سایت‌ همسریابی» است، به محض اینکه جستجو آغاز می‌شود صفحه‌های متعددی باز می‌شود که هر کدام به نوعی و در زمینه‌ای تحت عنوان همسریابی مشغول به فعالیت هستند و با یک کلیک ساده و ورود به یکی از این سایت‌ها ممکن است ارتباطی ْآغاز شود که پایان خوشی نداشته باشد.سایت‌های همسریابی یکی از مواردی است که متأسفانه در سال‌های اخیر رشد قارچ گونه‌ای داشته است و هر روز تعداد زیادی از جوانان ندانسته و یا از روی کنجکاوی به آنها مراجعه می‌کنند.بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولان در سال 91، 100 سایت همسریابی به صورت غیر مجاز در فضای مجازی مشغول فعالیت بود که بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان آمار این سایت‌ها هم اکنون به 300 سایت غیر مجاز رسیده است.در 8 آبان ماه سال 92 انتشار گزارشی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای سلامی زنگ خطر فعالیت زیرپوستی سایت‌های همسریابی غیر مجاز را به صدا در آورد: در این گزارش آمده بود که «این شیوه همسریابی اگرچه می‌تواند به امکانی برای تسهیل ازدواج بدل شود، اما آسیب‌هایی از قبیل عدم آموزش، نظارت ضعیف، ناپایداری ارتباط در محیط مجازی و خلاء مشورت لازم، تهدیداتی را از طرف اینترنت برای ازدواج بوجود آورده است.»همچنین در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده است که این سایت‌ها تنها به مکانی برای دوست یابی تبدیل شده است که متأسفانه در برخی موارد به ارتباطات خارج از عرف و نامشروع منتهی شده است.

وقتی پدر موشکی شکارچی تانک می‌شود+عکس
به گزارش فارس، حاج حسن طهرانی مقدم همان کسی است که الان به خاطر وجودش در عرصه تسلیحات نظامی با افتخار می‌گوییم توان موشکی ما به برد فلان قدر رسیده است. همان که وقتی شهید شد تازه همه او را شناختند. شهیدی که بدور از هیاهو کار می‌کرد و فقط برایش مهم بود نظر رهبرش در مورد کارهای او چگونه است.حاج حسن طهرانی مقدم کاری به فتوا و حکم حکومتی نداشت او مطیع محض رهبری بود و فقط کافی بود حس کند نظر رهبری در مورد مسئله ای مثبت نیست. همین کافی بود که برای همیشه آن کار ار از ذهنش بیرون شود. چرا که خوب می‌دانست اطاعت از ولی فقیه اطاعت از ولی خداست و باعث خشنودی خدایش می‌شود.حاج حسن از ابتدای جوانی قدم در راه جهاد گذاشت و سرانجام در جهاد خودکفائی سپاه پاسداران روحش را پرواز داد و جاودانه شد.



بزرگترین ضربه را در تحریم‌ از خودی‌ها خوردیم
به گزارش ایسنا، سردار آبنوش معاونت امور هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: در تحریم بزرگترین ضربه‌ها را از خودی‌ها خوردیم، بیرونی‌ها با ما صادق‌تر بودند و این خودی‌ها بودند که سوء استفاده کردند و ضربه زدند.

واکنش «آیت‌الله مقتدایی» به یک خبر جعلی
به گزارش ایسنا، در سال 1390 برای اولین بار خبری انتشار یافت، مبنی بر پیداشدن یک جلد قرآن کریم با قدمت 1400 سال در اطراف شهر قم که دارای 115 سوره و منتسب به آیت‌الله مقتدایی. که آیت‌الله مقتدایی این خبر را جعلی دانست و آن را تکذیب کرد، با انتشار مجدد این خبر، مرکز خبر حوزه واکنش آیت الله مقتدایی به این خبر را منتشر کرد.

فروش اینترنتی مواد مخدر!
به گزارش روزنامه آرمان، شیوع فروش مواد مخدر به‌صورت اینترنتی در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است به‌صورتی که در سال جاری این روش خرید مواد مخدر به‌دلیل آنکه اندکی از ایمنی بیشتری برخوردار است در میان معتادان رواج داشته است.شبکه‌های اجتماعی که در چند سال اخیر در ایران فراگیر شده‌اند، همزمان فرصت‌ها و تهدید‌های بی‌شماری را برای شهروندان به وجود آورده‌اند. اکنون می‌توان عنوان کرد که ارتباطات نسبت به گذشته تسهیل شده است. با وجود این، شبکه‌های موجود بدون آسیب هم نمی‌توانند باشند. اظهارنظرهایی که مقامات پلیس فتا هرازچندگاهی انجام می‌دهند حاکی از سوءاستفاده برخی از افراد از این شبکه‌ها و ابزارهای جدید ارتباطی به انواع مختلف است. فروش مواد مخدر با استفاده از این شبکه‌ها و ابزارهای جدید ارتباطی، یکی از تهدیدات شبکه‌های اجتماعی است که در حال گسترش است.شیوع فروش مواد مخدر به‌صورت اینترنتی در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است به‌صورتی که در سال جاری این روش خرید مواد مخدر به‌دلیل آنکه اندکی از ایمنی بیشتری برخوردار است در میان معتادان رواج داشته است. فراگیر شدن این روش خرید مواد مخدر باعث شد که افرادی در این‌باره به اظهارنظر بپردازند.

مایلی کهن در کنار نوه‌هایش+ عکس



سرپرستی رییس‌جمهور در وزارت علوم نیازمند حکم حکومتی است
به گزارش میزان، بهروز درباره اینکه اگر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رای اعتماد نگیرد، با توجه به اتمام مهلت سه ماه سرپرستی بر این وزارتخانه، سرنوشت این وزارتخانه چه خواهد شد، تصریح کرد: اقای رییس جمهور اگر بخواهد علاوه بر مسئولیت ریاست جمهوری سرپرست وزارت علوم  هم باشد،  باید از رهبر معظم انقلاب حکم حکومتی  داشته باشد.نماینده مردم اسد آباد در مجلس در پایان یاد آور شد: دوشغله بودن رییس جمهور بطور حتم به ظرفیت‌های علمی در کشور آسیب وارد می کند.وی تصریح کرد: سرپرستی رییس جمهور در وزارت علوم که دارای پتانسیل های پژوهشی و علمی بسیاری است و باید به نحو کارشناسی شده ای مدیریت شود، مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

مخالفت سازمان محیط زیست با انتقال آب از خلیج فارس به هامون
به گزارش مهر، معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست با بیان اینکه ثبت جهانی تالاب هامون مسیر برای احیا آن را هموار می کند، گفت: به هیچ عنوان با طرح غیر اقتصادی انتقال آب از خلیج فارس به هامون موافق نیستیم.احمد علی کیخا افزود: نه تنها در ارتباط با تالاب هامون بلکه در مورد تمام تالاب های مرزی کشور هیچگونه مرزبندی سیاسی وجود ندارد و سازمان محیط زیست خواستار احیای هر دو بخش هامون چه قسمت هایی که در ایران و چه بخش هایی که در خاک افغانستان قرار دارد است.وی اظهار داشت: نگاه سازمان محیط زیست در مورد هامون به این شکل نیست که با افغانستان برای گرفتن آب جهت احیای بخش های ایرانی تالاب وارد مذاکره شود بلکه هدف گذاری ما احیای تمام بخش های هامون است و هرگز به دنبال این نیستیم که هامون ایرانی آباد و هامون افغانی خشک شود.

آخرین وضعیت گورستان جدید تهران
به گزارش خبرآنلاین، رحمت الله حافظی، در پاسخ به این پرسش که پرونده گورستان جدید پایتخت در چه مرحله ای قرار دارد گفت: مطالعه بر روی مکان هایی که قرار است به عنوان گورستان جدید پایتخت معرفی شود رو به اتمام است و به زودی مطرح می شود. البته سعی ما این است که قبل از نهایی شدن مکان را اعلام نکنیم چون برخی سودجویان زودتر اقدام به خرید قبور می کنند .او در پاسخ به اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی گورستانهایی در سطح شهر وجود دارد آیا شورای شهر تهران این اقدام را مطالعه نمی کند گفت: شورا با این موضوع موافق نیست اما احیا و حفظ گورستانهای قدیمی که در آن بزرگانی هم دفن شده اند را دنبال می کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.