طرح خروج کارمندان از تهران شکست خورد ،شرط رانندگی زنان در عربستان، داعش مدارس شرق سوریه را بست، حواشی برگزاری یک جشن در ایام محرم در شهرری و ... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

طرح خروج کارمندان از تهران شکست خورد
به گزارش فارس، هاشمی استاندار تهران درباره طرح خروج کارمندان از تهران گفت: این طرح شکست خورده است و تا کنون نیز کارمندان مراجعات زیادی داشتند که هیچکدام از امکاناتی که دولت وعده داده بود برای خروج از تهران در آن شهرستان موفق نشد طرح خوب بود ولی به درستی اجرا نشد. وی گفت: برای حل معضل ترافیک مترو باید در اولویت نخست قرار بگیرد و ترددها به زیر زمین کشانده شود تا شاهد ترافیک کمتری باشیم. در استانداری تهران طرح رینگ مترو شهری در حال بررسی است تا از شهرهای اطراف قطارها به رینگ مترو متصل شوند و سپس شهروندان از طریق مترو به داخل شهر پخش شوند.

شرط رانندگی زنان در عربستان
به گزارش عصر ایران ، براساس این طرح، پیشنهاد شده زنان در ساعت های مشخصی از شبانه روز رانندگی کنند. همچنین زنان راننده باید بالای 30 سال سن داشته و رضایت ولی امر خود را جلب کرده باشند.برپایه پیشنهاد پارلمان عربستان سعودی، لباس زنان راننده نیز باید "سنگین و وزین" باشد و آنها نباید آرایش کرده باشند.منابع آگاه در پارلمان عربستان سعودی گفته اند این طرح پیشنهادی پارلمان به هیات دولت رفته است.

داعش مدارس شرق سوریه را بست
به گزارش ایسنا، ساکنان و همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کردند که گروه تروریستی داعش تمامی مدارس را در مناطق تحت تصرف خود در شرق سوریه بسته و درصدد است تا در شیوه‌های آموزش دینی در مدارس این منطقه بازنگری کند.دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلیس است، اعلام کرد که این تصمیم پس از آن اعلام شد که تروریست‌های داعش نشستی را با مدیران مدارس در یک مسجد محلی در نزدیکی شهر دیر الزور برگزار کردند.

حواشی برگزاری یک جشن در ایام محرم در شهرری
به گزارش فارس، هدایت‌اله جمالی‌پور در ارتباط با اعتراض گروهی از مردم شهرری به عدم رعایت شئونات ماه محرم در برگزاری جشنی توسط اتباع خارجی، اظهار داشت: در محل حادثه حضور داشتم و در کنار نیروی انتظامی و بسیج موضوع را مدیریت کردیم.معاون استاندار تهران افزود: با سعه صدر مردم و توجه آن‌ها به هشدارهای مسئولان حاضر در صحنه حادثه خاصی رخ نداد. معاون استاندار تهران بیان داشت: دستگیرشدگان توسط نیروی انتظامی به بازداشگاه منتقل شدند و بعد از بازدید کامل از کل منطقه‌ای که این حادثه در آن رخ‌ داده بود، ساعت 4.5 صبح اقدامات لازم در مورد مدیریت صحنه حادثه پایان یافت.وی با بیان اینکه کلیه افراد تحویل دستگاه قضا می‌شوند، عنوان کرد: هیچ قضاوتی در ارتباط با چرایی این رخداد نمی‌کنیم و منتظر هستیم تا دستگاه قضا، نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی بررسی لازم را در ارتباط با این واقعه انجام دهند و علل آن را تشریح کنند.جمالی‌پور گفت: برخی عوامل نادان و دشمنان اسلام و نظام درصدد این هستند که از این دست اتفاقات سوءاستفاده کنند و با گسترش شایعات نادرست در برهم زدن نظم جامعه تلاش کرده و این فرصت را در اختیار دشمنان قرار دهند.

ادعای تماس تلفنی احمدی نژاد با خاتمی
به گزارش ایسکانیوز رسولی عضو بنیاد امید ایرانیان درباره دیدارها و ارائه درخواست از سوی احمدی نژاد با برخی شخصیت های سیاسی اصلاح طلب برای انتخابات آینده اظهار داشت: وی شخصا و یا با واسطه به برخی چهره های اجتماعی و فرهنگی اصلاح طلب تماس گرفته و از آنها درخواست کرده تا در انتخابات آینده در لیست انتخاباتی وی قرار گیرند.

ارسال پرونده وکیل 32 میلیاردی به دادسرا
به گزارش میزان ، ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: پرونده وکیل 32 میلیاردی به دادسرا ارسال شده است و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.وی خاطر نشان کرد: اطلاعات پرونده در دادسرا مطرح و محرمانه است تا زمانی که وضعیت پرونده با بررسی های دادستان و بازرسان مشخص شود.دادستان کل کشور یادآور شد: 4 نفر در این پرونده در بازداشت به سر می برند همچنین وکیل هم در زندان به سر می برد.سراج در گفت و گویی خبری اعلام کرده بود که این وکیل برای اعمال ماده 18 این مبلغ را از یکی از دستگاه های دولتی گرفته بود.

فرار داعشی عاشق با دختر ایزدی!
سایت خبری "الوطن" فلسطین به نقل از سایت "بازفید" آمریکا نوشت: مسئول توزیع دختران اسیر ایزدی بین تروریست‌های داعش و فروش آنان در بازار برده‌ها، معروف به "ابوقتاده" عاشق یکی از دختران ایزدی اسیر خود شده است."ابو معاذ" یکی از اعضای داعش، این موضوع را فاش کرده و گفت: ابو قتاده به یک دختر ایزدی به نام "ایرین" دل بسته و هنگام صبحگاه که دیگر اعضا خواب بودند، با وی فرار کرده است.این موضوع برای"ابو بکر بغدادی" که ایزدی‌ها را کافر و نجس می‌داند، غیر قابل تحمل بوده به همین دلیل خواستار اعدام و آوردن سر این دو نفر شده است.تروریست‌های داعش بعد از تسلط بر بخش‌های وسیعی از خاک عراق و سوریه، وحشیانه‌ترین و شنیع‌ترین جنایات را علیه مردم بی‌گناه خصوصا زنان و دختران انجام می‌دهند.

احتمال مرگ رضا ضراب وجود دارد
به گزارش مثلث، رضا ضراب تاجر ترک ایرانی‌تبار که در جریان پرونده فساد مالی سال گذشته در ترکیه بازدداشت شده بود، آنطور که خودش گفته در شرایط جسمی مناسبی قرار ندارد و احتمال مرگش وجود دارد.این موضوع را امروز اردال آکسونگر، نماینده شهر ازمیر در مجلس ترکیه به رسانه‌ها خبر داد. خبرگزاری سی‌ان‌ان ترک، به نقل از آکسونگر خبر داد که در جریان بررسی پرونده فساد مالی چهار وزیر سابق دولت اردوغان در کمیسیون ویژه‌ای تشکیل و به موضوع رسیدگی می‌کند.به گفته وی، این کمیسیون از رضا ضراب خواسته بود که در آن حاضر شده و به پرسش‌های نمایندگان پاسخ دهد. این نماینده مجلس ترکیه می‌گوید رضا ضراب در پاسخ گفته: «باید عمل جراحی انجام دهم. امکان دارد بمیرم».بر اساس این گزارش، آکسونگر به رسانه‌ها خبر داده که به همین دلیل او برای پاسخگویی به پرونده فساد مالی چهار وزیر به کمیسیون مربوطه نرفته است.سال گذشته ماجرای رشوه‌هایی که رضا ضراب به برخی از وزرای کابینه دولت اردوغان داده بود، جنجال رسانه‌ای بزرگی را پدید آورد. به دنبال آن بود که نام شریک ایرانی وی، بابک زنجانی نیز به میان کشیده شد. زنجانی اما در اطلاعیه‌هایی این همکاری را تکذیب کرد و گفت که هیچ‌گاه با او همکاری نداشته است. به دنبال آن بود که بابک زنجانی نیز در ایران دستگیر شد و از دی ماه سال گذشته تاکنون در زندان به سر می‌برد.

فاتح جرف‌الصخر حتی جلیقه ضد گلوله به تن نداشت
وبسایت شبکه فاکس نیوز در گزارشی از تحولات عراق و جنگ با داعش نوشت: وقتی هفته گذشته نیروهای داعش از جرف‌الصخر عقب‌نشینی کردند، ارتش عراق پیروزی علیه این گروه افراطی را به رخ کشید و تلویزیون این کشور تانک‌ها را نشان داد که در سطح شهر رژه می‌روند و سربازان اطراف ساختمان‌های دولتی که از ماه اوت در اشغال شبه نظامیان بود راه می‌روند. در عین حال تصاویری در وبسایت‌های خبری عراق منتشر شد که در آن حضور قاسم سلیمانی- که نامش مترادف با پیروزی‌های متعددی علیه داعش است - دیده می‌شود.فاکس نیوز می‌افزاید: شبه نظامیان شیعه در بیرون راندن گروه داعش از کمربند روستاهای سنی پیرامون بغداد نقش کلیدی داشته‌اند. فرماندهان شبه نظامی به آسوشیتدپرس گفتند که مستشاران سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله لبنان در خط مقدم جرف الصخر بوده‌اند و به حدود 7 هزار سرباز و جنگجوی شبه نظامی آموزش می‌دادند و فرماندهان را پیش از عملیات هماهنگ می‌کردند.رسانه آمریکایی در پایان نوشت: نیروی قدس که شاخه‌ای از سپاه پاسداران ایران است، سال‌ها درگیر آموزش شبه نظامیان شیعه عراق بوده است. فرماندهان نظامی عراق، سلیمانی را «بی‌باک» توصیف می‌کنند و می‌گویند: حتی در خط مقدم هم جلیقه ضد گلوله نمی‌پوشد. یک فرمانده شبه نظامی می‌گوید: «سلیمانی به ما یاد داده که مرگ شروع زندگی است، نه پایان زندگی.»

۲۴ ساعت زندگی یک بچه پولدار/ ماهی ۴۰ میلیون پول تو جیبی می‌گیرم
به گزارش صبحانه، برای گپ زدن به شعبه ولی عصر یکی از کافه های زنجیره ای که پاتوق همیشگی اش است، دعوت مان می کند. ظاهرش شیک و باکلاس است ولی نه آنقدر که چیز متفاوتی در پوشش و مدل موهایش به چشم بیاید. اگر حرف هایش را نشنوی، باور نمی کنی که حقوق ماهیانه یک کارمند پول توجیبی یک روزش است. در حرف هایش غیر از بی خیالی مایه دارانه، نشان خاصی از تجمل و بچه پولداری نیست. حتی پیج بچه پولدارهای تهران را هم ندیده است و فقط از این ور و آن ور تعریف هایش را شنیده است.
* درآمدت از چه راهی است؟ از خانواده پول می گیری؟

به طور ثابت که پول مشخصی بگیرم، نه؛ ولی هر وقت بخوام از خانه بیرون بروم، پدر، مادربزرگ و پدربزرگم جدا جدا می گویند «این پول را بگیر دست خالی بیرون نروی».
* این پول توجیبی تقریبا چقدر است؟
چیز ثابتی نیست. هر کسی هر چقدر پول نقد دم دستش باشد، یک مقدارش را به من می دهد.
* حالا به طور میانگین چقدر می گیری
از هر نفر، سیصد چهارصد هزار تومان.
* یعنی در ماه 40-30 میلیون تومان پول توجیبی می گیری؟!
آره. حالا نه با این غلظت، چون کم و زیاد می شود. بسته به خواسته های آن زمانم پول می گیرم.
* چه کار می کنی با این همه پول؟
این پول زیادی نیست برای خرج کردن. یعنی هر چقدر هم که پول داشته باشی، راه برای خرج کردنش وجود دارد. مثلا پیراهن آ ث میلان را - که خیلی خوشم می آید - از نمایندگی اش 500 هزار تومان می خرم. یا یک کمربند می بینم مارک است، یک میلیون پولش را می دهم. اینطور نیست که برای خرج کردن مشکلی داشته باشی.
* به طور معمول صبح تا شبت را چطور می گذرانی؟
(می خندد) زندگی من صبح تا شب ندارد.
* چرا؟
من معمولا 4 بعدازظهر از خواب بیدار می شوم و 8 صبح می خوابم.

قلیان در سنگاپور ممنوع شد
به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام دولت سنگاپور بسیاری از جوانان این کشور به اشتباه براین‌باورند که مصرف تنباکو از طریق قلیان نسبت به استعمال سیگار خطر کمتری را متوجه سلامتی‌شان می‌کند.«فیصل ابراهیم» دبیر پارلمانی وزارت بهداشت سنگاپور گفت: ممنوعیت واردات قلیان و فروش آن از این ماه در این کشور اجرایی می‌شود. همچنین به واردکنندگان فعلی قلیان فرصت داده می‌شود تا سال 2016 میلادی تجارت خود را تغییر دهند.فیصل ابراهیم همچنین افزود: به دلیل خطراتی که قلیان برای سلامتی دارد وزارت بهداشت سنگاپور تصمیم دارد واردات، توزیع و فروش آن را ممنوع کند.

رفتارهای عجیب سوشا بعد از توقف پرسپولیس
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این بازیکن پس از آن که یک گل سوال برانگیز مقابل گسترش فولاد دریافت کرد و مقصر توقف تیمش شد، به صفحه اینستاگرامش رفت و حسابی از خجالت «بعضی ها» درآمد. سپس با هواداران خداحافظی کرد و رفتنش را رسمیت بخشید. البته این موضوع، یک فرار به جلو بود چون سوشا می خواست با این کار، گلی که خورده را از ذهن هواداران پاک کند. با این حال می دانست به خاطر همین موضوع، شانسی برای بازی در دربی ندارد و بعد از دربی نیز می تواند به صورت توافقی از این تیم جدا شود. سوشا در ادامه رفتارهای عجیب خود، به یکی از مربیانش پیامک داد و ضمن حلالیت طلبیدن و خداحافظی، از او خواست تا در پروسه گرفتن رضایتنامه از باشگاه کمکش کند. یک روز بعد از بازی، این بازیکن در مصاحبه تندی با روزنامه خبرورزشی اعلام کرد تا زمانی که نیلسون در پرسپولیس باشد، در این تیم نمی ماندو این را هم گفت که: «مگر من ایرانی نیستم که تا به امروز هواداران پرسپولیس تشویقم نکرده اند؟حرکت بعدی سوشا مکانی، پاک کردن تمام عکس ها و مطالبی بود که در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام آپلود کرده بود. آخرین اتفاق نیز، دعوت شدنش به تیم ملی توسط کارلوس کروش بود. این یکی، سوشا را واقعا سوپرایز کرد. بازیکنی که همه امیدهای خود را از دست داده بود و می خواست از جمع پرسپولیسی ها جدا شود، به یکباره کامش با دعوتنامه کارلوس کروش شیرین شد و حالا باید به جای خانه نشینی، به کمپ تیم های ملی برود.

حقه زیرکانه و ماهرانه کرار!
به گزارش جهان، جاسم کرار با دریافت کارت زرد در مقابل تراکتورسازی بازی با پرسپولیس را از دست داد. برای همه عجیب بود که چرا او با داد و بیداد بر سر داور، به شکلی خواست که از او کارت بگیرد!کرار با علم به اینکه می دانست یک کارت برای محرومیت از دربی نیاز دارد، روی یک صحنه پس از سرنگونی توسط بازیکن حریف، از زمین بلند شد، به سمت یار رقیب حمله کرد و بعد چند متر با حالت خشم دنبال داور راه رفت و اینقدر به داور اعتراض کرد تا کارت زرد را گرفته و آنگاه آرام بگیرد.بازیکنی که آبی‌ها اینقدر نگران محروم نشدنش بودند، به راحتی آب خوردن بهانه را دست فغانی داد تا بزرگترین بازی فصل را از او بگیرد.حالا سوال این است که آیا خود این بازیکن هم به اندازه هواداران نگران دربی بودند یا نه؟ چطور ممکن است بازیکنی که اینقدر در موردش حساسیت وجود دارد، به خاطر بچگانه‌ترین اعتراضات ممکن خودش را در آستانه دریافت کارت زرد و محرومیت قرار بدهد؟نکته اصلی اینجاست که گرفتن این کارت برای او یک حسن دارد. در دربی که نیست، به راحتی می تواند به عراق کشورش بازگردد و به نوعی در مرخصی باشد.

ادعای محافظ کیم جونگ ایل درباره اون
به گزارش فرارو، "لی یونگ تاک"، محافظ شخصی کیم جونگ ایل، رهبر فقید کره شمالی که هم‌اکنون در کره‌جنوبی پناهنده است، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: کیم جونگ اون، رهبر کنونی کره‌شمالی شوهر عمه خود را کشت، کاری که پدرش اصلاً انجام نمی‌داد. در حالی که قدرت به نسل سوم در خاندان کیم در کره‌شمالی رسیده، بسیار خشونت‌بار و بی‌رحم شده به‌طوری‌که کیم جونگ اون به دنبال ایجاد وفاداری در میان مردم و مقام‌ها بر اساس ترس است که این خود یک وفاداری جعلی و ساختگی محسوب می‌شود.وی در ادامه مصاحبه‌اش گفت: اعدام‌های شتابزده به خطر ارتکاب جرایم ناچیز و کم اهمیت به یک اقدام یا دستور روزانه از جانب کیم جونگ اون بدل شده است. به عنوان مثال، یکی از مقام‌های ارشد به خاطر استفاده از زیرسیگاری کیم جونگ اون به اردوگاه کار اجباری فرستاده شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.