سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت:

انجمن‌های علمی، مراکز آموزشی دهان و دندان را ارزشیابی می‌کنند

عسگری گفت: در حوزه سلامت دهان وزارت بهداشت به دنبال این مسئله هستیم که از همکاری انجمن‌های علمی در امر ارزشیابی مؤسسات آموزشی استفاده کنیم.

سعید عسگری، دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دولت‌ها به طور معمول در تمام دنیا وظایفی را به انجمن‌های صنفی و علمی واگذار می‌کنند این مسئله سبب انجام بهتر بسیاری از کارها می‌شود.

وی افزود: همکاری انجمن دندان‌پزشکان ترمیمی با دولت، کار خوبی است. در تمام دنیا هم همکاری انجمن‌های علمی با دولت دیده می‌شود. بعضی از انجمن‌های علمی و تخصصی مسئولیت فراهم کردن امکانات برد تخصصی را برعهده دارند.

دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت ادامه داد: انجمن‌های علمی و تخصصی در دنیا آموزشی را که به متخصصان داده می‌شود، مورد بررسی قرار می‌دهند تا از مناسب بودن یا نبودن آن آگاهی یابند. بعضاً مراکزی که این آموزش‌ها را انجام می‌دهند، از صلاحیت لازم برای ارائه آموزش برخوردارند. به عبارت دیگر انجمن‌ها اعتباربخشی مؤسسه‌ای بر مراکز آموزشی اعطا می‌کنند.

عسگری عنوان کرد: اعتباربخشی مؤسسه‌ای توسط انجمن‌های علمی به مراکز آموزشی در تمام دنیا صورت می‌گیرد و مدل اجرایی آن نیز وجود دارد. همچنین میزان موفقیت آن مشخص شده است در کشور ما انجیوها در این مسیر قرار دارند..

دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت بیان کرد: در حوزه سلامت دهان وزارت بهداشت به دنبال این مسئله هستیم که از همکاری انجمن‌های علمی در امر ارزشیابی مؤسسات آموزشی استفاده کنیم تا یک گام مؤثر در زمینه همکاری دولت و انجمن‌های علمی برداشته شود.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.