چهاردهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران از 21 تا 23 آبان ماه با شعار «ارتقا سلامت اجتماعی همگام با درمان زیبا و ماندگار» در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد باقر رضوانی دبیر علمی چهاردهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران با اعلام این خبر گفت: 
از آنجایی که پوسیدگی اولین آسیبی است که در دندان به وجود می‌آید و حفره پوسیدگی و تخریب ناشی از آن و ترمیم این حفره‌ها در مبحث دندانپزشکی ترمیمی بحث می‌شود لذا پایه‌ای‌ترین و مهم‌ترین رشته کلینیکی رشته دندانپزشکی ترمیمی است به همین دلیل از بحث‌هایی که در کنگره ترمیمی می‌شود تمام رشته‌های دندانپزشکی استقبال می‌کنند و رشته‌ای است که بیشترین کاربرد را برای دندانپزشکان در جامعه دارد. 

وی گفت: در بحث دندانپزشکی ترمیمی چون همه آسیب‌های دندانی از پوسیدگی دندان به وجود می‌آید توجه به حذف پوسیدگی بسیار حائز اهمیت است و بهترین راهکار در این زمینه اولویت دادن به بحث پیشگیری است و لازم است با فرهنگ سازی مناسب و تغییر نگرش در جامعه، دندانپزشکان و مسئولان نظام سلامت کشور شیوة سلامت محوری را جایگزین شیوة درمان محوری کنند. 

دبیر علمی چهاردهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران در توضیح نقش و وظیفه دندانپزشکان ترمیمی گفت: وظایف اشاره شده در زمینه پیشگیری از ابتلا به پوسیدگی دندان در افراد جامعه در حیطه وظایف دندانپزشکان ترمیمی بوده و لازم است مدیریت این بخش به این گروه سپرده شود و ما امسال در کنگره چهاردهم دندانپزشکی ترمیمی به این موضوع پرداخته‌ایم تا با حرکت به سمت جلو توسط دندانپزشکان ترمیمی بتوانیم در جهت ارتقاء سلامت جامعه گام مؤثری برداریم. 

دکتر رضوانی در خاتمه تأکید کرد: از نکات بارز کنگره امسال توجه ویژه به وظیفه دندانپزشکی ترمیمی که توجه به ترمیم‌های ماندگار و شیوه‌های ماندگاری ترمیم در کنار بحث پیشگیری از پوسیدگی دندانی است و هدف کلی این است که بتوانیم ترمیم‌هایی در دندان‌ها انجام دهیم که پایایی و ماندگاری آن‌ها در دهان بیشتر بوده و با بهترین روش‌ها و اصول نوین ایجاد شده باشند. 

یادآوری می‌شود چهاردهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران که از ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار