رضایی مؤیدی گفت: در صورتیکه درمان‌های دندانپزشکی به نحو اصولی و صحیح صورت نگیرد. بیمار نیاز بیشتری به دوباره‌کاری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در نشست خبری چهاردهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی، وحید رضایی‌مؤیدی، رئیس چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی گفت: در صورتیکه برای کودک از 2 سالگی نخ دندان استفاده شود،‌ وی این پتانسیل را دارد که دندان خرابی در دهانش وجود نداشته باشد. 
 
وی با اشاره به مراجعه کودک به دندانپزشکی تا قبل از 2 سالگی توسط والدین اظهار داشت: در مراجعه کودک به دندانپزشکی تا قبل از 2 سالگی می‌توان از روش‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان مانند فلورایدتراپی و معاینه‌های وی توسط دندانپزشکی در هر 6 ماه یکبار استفاده کرد. به این وسیله کودک تا سن 12 سالگی می‌تواند هیچ دندان خرابی نداشته باشد. 
 
رئیس چهاردهمین کنگره سالیانه انجمن تخصصی دندانپزشکی ادامه داد: اصل در بهداشت دهان و دندان تغذیه فرد است. وی با کاهش مصرف مواد شیرین و افزودن لبنیات، همچنین استفاده از نخ دندان می‌تواند مراجعات خود به دندان‌پزشکی را کاهش دهد. 
 
رضایی‌مؤید افزود: در صورتیکه درمان‌های دندان‌پزشکی پیچیده شود، این درمان‌ها پرهزینه و پررفت و آمد خواهد شد و درصد موفقیت آن تا حد زیادی کاهش می‌یابد. همچنین درمان‌های دندانپزشکی توسط دندان‌پزشکان باید دقیق و اصولی انجام شود. 
 
وی عنوان کرد: در صورتیکه درمان‌های دندانپزشکی به نحو صحیح و اصولی صورت نگیرد، بیمار نیاز بیشتری به دوباره کاری برای درمان خواهد داشت، دوباره‌کاری در دندان‌پزشکی کار در این زمینه را سخت‌تر می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار