رضوانی گفت: دندانپزشکی ما در حال جدایی از جامعه است و به سمت تبدیل شدن به مکانیک پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، محمدباقر رضوانی، دبیر علمی کنگره انجمن دندان‌پزشکی ترمیمی در کنگره انجمن دندان‌پزشکان ترمیمی گفت: دندان‌پزشکی ما در حال جدایی از جامعه است و به سمت تبدیل شدن به یک مکانیک پیش می‌رود. دندان‌پزشکان ترمیمی حواسشان به این مسئله باشد که ارتقاء سلامت اجتماعی را پس از سال‌ها بیابیم. 
 
وی گفت: انتخاب ارتقاء سلامت اجتماعی همگام با درمان زیبا و ماندگار به عنوان شعار چهاردهمین کنگره انجمن دندان‌پزشکان ترمیمی یک تلنگر و اشاره‌ای به این مسئله باشد که در حال غرق شدن در حیطه دندان‌پزشکی هستیم. 
 
دبیر علمی کنگره انجمن دندان‌پزشکان ترمیمی عنوان کرد: تحقیقات دندان‌پزشکی نشان داده با افزایش تعداد دندان‌پزشکان میزان DMF در جامعه کاهش می‌یابد. دندان‌پزشکی ترمیمی به توجه ویژه نیاز دارد. عمده کار دندان‌پزشکان کشور در زمینه ترمیمی است. این رشته، یک رشته پایداری در دندان‌پزشکی به شمار می‌رود.


 بازوی مشورتی و اجرایی دولت می‌شویم
ابراهیم امین صالحی، رئیس انجمن دندان‌پزشکان ترمیمی در کنگره انجمن دندان‌پزشکی ترمیمی گفت: انجمن‌ها به دور از هرگونه جهت‌گیری‌های سیاسی کمک خوبی برای وزارت‌خانه هستند. این مسئله، مسئولیت ما انجمن‌ها را در برابر جامعه بیشتر می‌کند. 
 
وی افزود: همکاری انجمن‌ها با دولت این نیاز را ایجاد می‌کند که ساختار انجمن‌ها را تحکیم بخشیم و ارتقا دهیم. انجمن دندان‌پزشکان ترمیمی این اندیشه را در سر دارد که در یک سال آینده در زمینه همکاری با دولت تلاش کند و در صورتی که مورد نیاز دولت باشد، این انجمن بازوی مشورتی و اجرایی عمل کند. 
 
رئیس انجمن دندان‌پزشکان ترمیمی با اشاره به مسئولیت هیئت مدیره‌های انجمن‌ها در قبال خواسته‌های صنفی پزشکان هر انجمن اظهار داشت: در 2 سال اخیر جایگاه قانونی انجمن دندان‌پزشکی ایران مشخص شده است، قدم مثبتی نیز در این زمینه برداشته شد و جلسات مداومی به منظور نزدیکی انجمن‌های دندان‌پزشکی تشکیل گردید. 
 
امین صالحی تصریح کرد: در جلسات مداوم انجمن‌های دندان‌پزشکی سعی شد دیدگاه‌های انجمن‌های این رشته پزشکی به یکدیگر نزدیک شود.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار