سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس مسائل هسته‌ای:

دولت آمریکا باید مشکلات خود را با کنگره حل کند/ منطق ایران از نظر افکار عمومی دنیا کاملا قابل پذیرش است

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: ایران موفق شده است که در یک گفتگوی بین‌المللی مواضع خود را به صورت شفاف بیان کند به نحوی که طرف مقابل ناگزیر است که تصمیم‌گیری‌های سختی را بگیرد و یا اینکه به قبل از توافق برگردد و عواقب ناشی از آن را نیز بپذیرد که این موضوع نیز به گفته روحانی یک پیروزی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، «سید جلال فیاضی» پیرامون مذاکرات هسته‌ای ایران و کارشکنی برخی رسانه‌های خارجی(گزارش اخیر رویترز) اظهار داشت: این موضوع یک فرار رو به جلوی رسانه‌ای محسوب می‌شود که در مراحل حساس مذاکرات اتفاق می‌افتد و این گزارش با مبانی اصولی گفتگو‌های ایران در تضاد است و اگر چنین موضوعی که‌‌ همان عدم درخواست ایران برای رفع کامل تحریم‌ها است، صحت داشت، اختلافی در مذاکرات وجود نداشت به دلیل اینکه برای طرف ایرانی مهم‌ترین موضوع لغو کامل تحریم‌ها است و تا زمانی که موضوع لغو کامل تحریم‌ها در یک مدت زمان محدود تعیین شده مشخص نشود قطعا توافقی حاصل نخواهد شد و به نظر می‌رسد مطرح کردن چنین موضوعاتی فقط گمانه زنی‌های رسانه‌ای باشد.

وی ادامه داد: دولت آمریکا با توجه به اینکه به عنوان نماینده حاکمیت در مذاکرات حضور دارد باید بتواند مسائل داخلی خود را حل نماید و حتی زمانی که دولت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات حضور پیدا می‌کند ممکن است در بعضی مواقع نیاز به مصوبه از مجلس داشته باشد بنابراین تحریم‌هایی که رئیس جمهور آمریکا علیه ایران وضع کرده است توسط خودش باید لغو شود و حتی برخی کار‌شناسان معتقد هستند، رئیس جمهور می‌تواند که تحریم‌های کنگره را نیز لغو نماید. در هر صورت دولت به عنوان نماینده حاکمیت باید مشکلات خود را با کنگره حل نماید.

فیاضی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران موفق شده است که در یک گفتگوی بین المللی مواضع خود را به صورت شفاف بیان کند به نحوی که طرف مقابل ناگزیر است که تصمیم گیری‌های سختی را بگیرد و یا اینکه به قبل از توافق برگردد و عواقب ناشی از آن را نیز بپذیرد که این موضوع نیز به گفته روحانی یک پیروزی محسوب می‌شود و طبیعی است که حتی اگر به توافقی دست پیدا نکنیم منطق جمهوری اسلامی ایران از نظر افکار عمومی دنیا کاملا قابل پذیرش است. همچنین برای افکار عمومی مشخص می‌شود که طرف غربی با زیاده خواهی خود مذاکرات را با چالش مواجه کرد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: از دشمنی رژیم صهوینیستی علیه ایران کاسته نشده است البته از حجم تبلیغات رسانه‌ای علیه ایران کاسته شده است که این مسئله نیز به این دلیل است که دیگر امیدی به تاثیر گذاری در مذاکرات ندارند همچنین نقش ایران در تحولات منطقه توانسته است که قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات بالا ببرد البته صهیونیست‌ها هنوز در حال رایزنی‌های پشت پرده برای مانع تراشی در این توافق هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.