انتقاد نمایندگان دموکرات کنگره از سیاست‌های اوباما در خصوص توافق هسته‌ای ایران

نمایندگان دموکرات کنگره از رویکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ مجله فارن‌پالیسی از فشار نمایندگان دموکرات کنگره بر "باراک اوباما"، رئیس جمهوری آمریکا درباره رویکرد دولت وی در توافق هسته‌ای  ایران خبر داده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز پیشتر مدعی شده بود  اوباما به دنبال  رسیدن به توافقی هسته ای  با ایران، بدون نیاز به  تصویب کنگره است.

"الیوت انگل"، از نمایندگان ارشد دموکرات در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "من با اینکه دولت گفته در خلال مذاکرات با ایران نیازی به اجازه  کنگره ندارد، مخالف هستم."

"استیو اسرائیل"، نماینده نیویورک و رئیس کمیته کمپین دموکرات‌های کنگره به فارن‌پالیسی گفت: "در حالی که مذاکرات برای پیشگیری از  رسیدنبه توافقی برای هسته‌ای شدن ایرات ادامه دارد، کنگره را نمی‌توان دور زد."

دز گزارشی که نیویورک تایمز چند روز پیش منتشر کرده آمده بود که اوباما قصد داد بدون تصویب کنگره تحریم‌های اعمال شده علیه تحریم‌های ایران را کم کند. این در حالیست که این گزارش با واکنش شدید مقامات امریکایی مواجه شد.

"ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوصو اعلام کرد که کنگره در مذاکرات هسته ای می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند و از ارتباط دولت امریکا با اعضای کنگره در این خصوص سخن گفت.

یک منبع از لابی صهیونیستی"آیپک" ، پر نفوذ ترین لابی صهیونیستی در آمریکا، گفت: "ما از خیلی وقت پیش از نقش زیاد و قوی کنگره حمایت کرده‌ایم."

پیشتر روزنامه تایمز گزارش داده بود دولت اوباما از سران کنگره خواسته از برگزاری جلسات استماع عمومی برای "وندی شرمن"، مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی خودداری کنند. با این حال، منابعی در کنگره هر گونه توافقی در این باره را رد کرده‌اند.

یکی از اعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان ،که نخواست نامش فاش شود، گفت: "هیچ توافقی انجام نشده که شرمن را از استماع مقابل کنگره معاف کند. تنها چیزی که می‌تواند برای استماع شرمن مانع‌تراشی کند، تمایل دولت برای انجام این کار خواهد بود."

وی ادامه داد که کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان تردیدی نخواهد داشت که از شرمن بخواهد در مقابل این نهاد شهادت بدهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار