سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز آزمایشی طرح ملی ضمانت تعاونی‌های کشور

با ایجاد این طرح ضمانت‌نامه معاملات برای تعاونی‌های فعال صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی حسین نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت و توسعه سرمایه‌گذاری کشور از آغاز اجرای آزمایشی طرح ملی ضمانت معاملات تعاونی ها در ساری خبر داد.

شروع عرضه اوراق برای اولین بار در مازندران
  

 وی گفت:این اوراق در مازندران به صورت پایلوت در حال اجرا است و از طریق شرکتهای فعال در بورس تامین می شود.

 مدیرعامل صندوق ضمانت و توسعه سرمایه‌گذاری کشور با اعلام اینکه صدور ضمانت نامه با هماهنگی صندوق توسعه سرمایه گذاری صورت می گیرد ادامه داد : در این طرح، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تضمین های مورد نیاز را برای شرکت های تعاونی فاقد نقدینگی و خرید نقدی صادر می کند.

حسین نژاد گفت: تعاونی‌ها برای توسعه از ظرفیت‌های مردمی بهره‌گیری کنند و این مورد در یکی از استان‌های کشور در حال انجام است .

فعالیت 200 هزار شرکت تعاونی با 137 اتحادیه و 14 گرایش در کشور 

وی تآکید کرد: در بیشتر کشورهای جهان تعاونی ها مهد اقتصاد هستند و در ایران حدود 200 هزار شرکت تعاونی با 137 اتحادیه و با 14 گرایش فعالیت می کنند.

حل مشکلات تعاونی ها با ضمانت نامه تعاون
 

مدیر عامل صندوق ضمانت و سرمایه گذاری بخش تعاون کشور با اعلام اینکه با پیش بینی شبکه سازی تعاونی ها و ایجاد ارتباط بخش از مشکلات تعاونی ها رفع شود افزود: با ایجاد این طرح ضمانت نامه معاملات برای تعاونی های فعال صادرمی شود ،تا زمینه تولی فراهم شود . این ضمانت نامه  در صورت فاصله فروش و تحویل صندوق ضمانت،محصول را خریداری می کند.

سرمایه در گردش و نقدینگی اصلی ترین مشکل تعاونی های کشور

وی در پایان با بیان اینکه سرمایه در گردش و نقدینگی اصلی ترین مشکل تعاونی های کشور است گفت: با عملیاتی شدن دیگر راه های تامین منابع مالی می توان در کاهش مشکلات این تعاونی ها موثر بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.