سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام دبیرکل خانه‌ کشاورزی:

دولت تعریف جدیدی از نظارت بر ساختار بازار محصولات کشاورزی ارائه کند

بیابانی گفت: بازار عرضه محصولات کشاورزی همچنان در اختیار گروه‌های مافیایی قرار دارد و این سبب شده مثلاً محصولی مثل انگور که در ارومیه کیلویی 1200 تومان فروخته می‌شود در تهران کیلویی 6000 هزار تومان یا بالاتر به فروش برسد که در این زمینه لازم است دولت جدیدی از نظارت بر بازار محصولات کشاورزی ارائه کند.

عنایت‌الله بیابانی، قائم مقام دبیرکل خانه‌ کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد هزار تشکل در بخش کشاورزی که اکثراً دارای ساختار دولتی هستند، نتوانسته روی قیمت‌های محصولات کشاورزی تأثیر بگذارد مگر این که دولت کارهایی را به تشکل‌ها واگذار کند و فقط بر ساختار بازار عرضه نظارت داشته تا تولیدکننده و مصرف کننده ضرر نکنند.

وی با اشاره به این که قانون 70 ساله تعاونی‌های کشور نوشتاری بسیار خوب و مترقی است، تصریح کرد: اگر تعاونی‌ها به وظایف قانونی خود آگاه باشند و تعاونی روستایی نیز بر آن اعمال سیاست کند، قطعاً بخش کشاورزی داخلی بیش از پیش فعال خواهد شد و اتحادیه‌ها و انجمن‌ها نیز با این حوزه همراهی بیشتری خواهند داشت.
 
قائم مقام دبیرکل خانه کشاورزی با بیان این که کشور به علت تنوع آب و خاک در تمام فصول قابلیت کشت محصولات کشاورزی را دارد، اضافه کرد: در بخش واردات باید به این توجه شود و با سرمایه‌گذاری میزان تولید را افزایش داده و مشوق صادراتی در اختیار صادرکنندگان بگذاریم.

وی در پایان یادآور شد:‌ در حال حاضر بسیاری از دانشجویان بخش کشاورزی به صورت تئوری آموزش می‌بینند که در این خصوص وزارت علوم باید تجدید‌نظر در این زمینه بعمل آورد تا دانشجویان این حوزه با رفتن سرزمین‌های کشاورزی با این حوزه بیشتر آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.