حدود 800 هکتار از زمين هاي کشاورزي اصفهان امسال به روش بي خاک ورزي کشت شدند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،کارشناس امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي اين استان گفت : کشت به روش بي خاک ورزي از روشهاي طرح جامع حفاظتي است که امسال با افزايش 800 هکتاري ميزان کشت در زمينهاي کشاورزي از يک هزار و 800 هکتار به 2 هزار و 600 هکتار در  اصفهان افزايش يافت.

توکلي با بيان اينکه افزايش کشت بي خاک ورزي امسال در شهرهاي سميرم ، چادگان ، فريدونشهر و اصفهان انجام شده است افزود : گندم ، جو ، کلزا و گلرنگ از جمله محصولاتي است که با اين روش کشت شده است.

وي هزينه کشت در روش بي خاک ورزي را يک سوم تا يک چهارم روش سنتي برشمرد و گفت : کاهش مصرف سوخت و هزينه هاي توليد ، کاهش تبخير سطحي آب و حفظ ذخيره رطوبتي ، افزايش بهره وري آب ، افزايش مواد آلي خاک ، افزايش حاصلخيزي خاک و پايداري و توليد اقتصادي از مزاياي اجراي اين روش است. 

کارشناس امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي اصفهان افزود : در روش خاک‌ورزي حفاظتي ، زمين شخم زده نمي شود و مقداري از بقاياي گياهي در خاک رها مي شود و بر اثر بارندگي و تابش نور خورشيد به مواد آلي خاک تبديل و بذر بدون شخم زدن زمين و با دستگاه بذر کار کاشته مي شود.  
560 هزار هکتار از وسعت 10ميليون و 700هزار هکتاري اصفهان زمين کشاورزي است.

استان اصفهان در توليد محصولات کشاورزي کشور در زمينه توليد سيب زميني ، پياز و جو رتبه دوم و در زمينه سيب درختي و گندم رتبه چهارم و پنجم را دارد.  

انتهای پیام/

برچسب ها: زمین ، خاک ، کشت ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار