سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

آينده موفق در گروه توجه ويژه مسئولان به بانوان

مشاور وزیر ارشاد گفت: اگر دولت و مسئولان به بانوان توجه ویژه داشته باشند، به طور قطع در آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ عفت شریعتی در چهارمین گردهمایی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی افزود: دولت تدبیر و امید باید با برنامه‌ریزی زمینه‌ حضور بانوان را در عرصه‌های مختلف جامعه فراهم کند تا توانمندی های زنان به زمینه ای برای توسعه این سرزمین تبدیل و از ظرفیت‌های بانوان در اقصی نقاط کشور استفاده شود.

وی گفت: اگر دولت و مسئولان به بانوان که 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند توجه ویژه داشته باشند، به طور قطع در آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود اما اگر این توجه انجام نشود بار این 50 درصد جامعه بر دوش 50 درصد دیگر یعنی مردان می‌افتد که در انتها به اهداف خود نمی‌توان دست یافت.
شریعتی افزود: توانمندی‌ها و تجربیات زنان در توسعه فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی موثر است.
مشاور امور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح می‌شود، گفت: مشهد فقط متعلق به مردم مشهد نیست بلکه پیشانی کشور نیز به شمار می‌رود و جایگاه فرهنگی ویژه‌ای در جهان دارد و از مهم‌ترین مسائل در حوزه راه و شهرسازی فراهم شدن امنیت راه‌ها است .
مشاور امور بانوان وزیر راه و شهرسازی هم در این همایش افزود: در حالی که غرب ما را متهم به رعایت نکردن حقوق بشر می کند زنان ما در بخش های تخصصی ظرفیت ها و توانمندی های بسیار ارزشمند از خود به نمایش گذاشته اند.
سودابه احسانی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در حوزه فعالیت های تخصصی زنان حرف نخست را در کشور می زند، گفت: این مجموعه نمونه ای از ظرفیت ها و توانایی های زنان ما ست که باید مورد حمایت و توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: باید ماده ای مشابه ماده 230برنامه پنجم توسعه که در آن به حوزه زنان توجه شده است در برنامه ششم توسعه کشور نیز گنجانده شود.
مشاور امور بانوان وزیر راه و شهرسازی گفت: تبیین جایگاه امور زنان و حفظ مشاورین امور بانوان در دستگاهها ، پیش بینی بودجه همانند آنچه در برنامه چهارم توسعه بوده با هدف حمایت از امور زنان در حوزه های فرهنگی و ارتقای وضع زنان و خانواده از خواسته ها و مطالبات حوزه زنان است .
سودابه احسانی افزود: زنان متخصص 40 درصد کارکنان وزارت راه و شهرسازی را تشکیل می دهند و تعداد شاغلان زن در این وزارتخانه را که دارای 14سازمان و شرکت تابعه است، هشت هزار نفر است .
وی گفت: در سازمان هواشناسی -زیرمجموعه این وزارتخانه -436نفر از بانوان با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترای مرتبط با علوم هواشناسی و اقلیم شناسی فعالیت می کنند که عضو جامعه جهانی هواشناسی هستند و در کنفرانس های ملی و بین المللی حضور موثر دارند.
مشاور امور بانوان وزیر راه و شهرسازی تعداد زنان شاغل در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، را نیز یک هزار و 700نفر با تخصص های ارزشمند اعلام کرد و افزود: این زنان دارای تخصص در حوزه های مختلف از برنامه نویسی تا انجام تعمیرات اساسی هواپیماها هستند که اخیرا تعمیرات اساسی هواپیماهای ایرباس را نیز انجام داده اند.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: مشهد ، بانوان ، مسئولان ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.