"علی جنتی" از هفت عنوان کتاب در حوزه عرفان رونمایی کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،بعدازظهر امروز در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هفت عنوان کتاب تالیف حجت الاسلام والمسلمین حجت الله نیکی ملکی رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم رونمایی از هفت کتاب از تالیفات حجت الاسلام والمسلمین حجت الله نیکی ملکی ، عصر امروز در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به بهانه رونمایی از تالیفات حجت الاسلام والمسلمین حجت الله نیکی ملکی این مراسم برگزار شده است و این جمع اساتید محترم، جلسه انسی است که در خصوص عرفان و مباحث آن صحبت کنیم و زبان ما  از بیان عاجز است.
 
وی ادامه داد: تلاش بسیار ارزنده ای در حوزه ی عرفان صورت گرفته است و حجت الاسلام والمسلمین حجت الله نیکی ملکی کتابهایی  را از 15 سال قبل با علاقه و مطالعه نگاشته اند.
 
جنتی در ادامه خاطرنشان کرد: کتاب های متعددی در این زمینه بخصوص در حالات،خصوصیات و ویژگی های علما و عارفان بزرگ تدوین شده است که هر کدام بسیار آموزنده و مفید هستند.
 
علی جنتی افزود: برای ما شیعیان مایه ی افتخار است که شاهد ستارگان درخشانی در آستانه علم و دانش باشیم. ما یک گنجینه بسیار ارزشمندی را در اختیار داریم و آن دعاهایی است که نهایت عرفان و کمال را می توان در آنها پیدا کرد؛ مانند: دعای عرفه و مناجات شعبانیه که جزء دعاهای بزرگ هستند.
 
وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر در تاریخ معاصر نگاه کنیم می بینیم که جمع کثیری از عالمان و عارفان در بین علمای ما بودند، در دوره اخیر امام خمینی (ره) خود که از بزرگترین عارفان  عصر ما بودند و بسیاری دیگر  نیز در این مسیر گام برداشتند.  
 
جنتی خاطر نشان کرد: موضوع عرفان و طی کردن مراتب معنوی راه بسیاری از علمای ما بوده است که خداوند مقابل آنها گذاشته است. این راه مانند قله ای بی پایان بوده است که هر کسی به آن نمی رسد؛ اما باید تلاش کنیم و بدانیم که به کدام سمت در حرکت هستیم.
 
3000 هزار فرقه در حوزه عرفان وجود دارد

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حجت الله نیکی ملکی  مشاور وزیر ارشاد در حوزه معاونت و مولف هفت کتاب گفت: 15 سال قبل تصمیمی گرفته شد به نیاز جامعه، در حوزه تالیف بحث اخلاق و عرفان، که اولین نشریه به نام آیینه سلوک منتشر شد؛ همچنین بیش از چندین هزار مطلب و 110 مقاله به چاپ رسید.
 
وی ادامه داد: در حوزه عرفان 3000 فرقه بوجود آمده که  دو هزار و 900 فرقه از آن هیچ اعتقادی به خدا ندارند و فقط نگاه معناگرایانه دارند. در این حوزه 27 مقاله نوشته ام که مجموع آن ها در اختیار شما قرار می گیرد.  
 
 گفتنی است ،در این مراسم از کتاب های "سلوک معنوی"، "سلوک انحرافی"، "فقه مصلحت"، "آزادی عرفان"، "آیین سلوک"، "سلوک مسجدی"، "آفتاب عرفان" ، تالیف حجت الاسلام والمسلمین حجت الله نیکی ملکی رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سلوک ، وزیر ، کتاب ، دعا ، عرفان ، تدوین ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
جنتی باید استیضاح شود