وی در خصوص شایعات مرتبط با حضورش در نمایشگاه فرانکفورت گفت: تصمیم ندارم در نمایشگاه فرانکفورت حضور پیدا کنم.

به‌گزارشخبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مراسم رونمایی از کتابخانه‌ها؛علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص آمارسازی‌های برخی کتابخانه‌ها در رابطه با تعداد بازدیدکنندگان آنها گفت: این قضیه تنها مرتبط با کتابخانه‌های عمومی و آن هم درباره گذشته این کتابخانه ها است.

در حال حاضر ما ارائه این آمار را ضابطه‌مند کرده‌ایم و بر روی ارائه آمارهای دقیق و گزارش‌های منظم از بازدیدکننده‌های کتابخانه‌ها تأکید کرده‌ایم.

وی ادامه داد:ارائه آمارهای دقیق و گزارش‌های منظم از بازدیدکننده‌های کتابخانه‌ها به ما کمک می‌کند تا تصویر واقعی داشته باشیم و خودمان و مسئولان نظام را دچار اشتباه نکنیم. در عین حال به عنوان یک آسیب، اگر واقعیت داشته باشد که تعداد کتابخوان‌های ما کم هستند آن را آسیب شناسی کنیم، رفع مشکل کنیم تا بتوانیم هرچه بیشتر افراد را به کتابخوانی دعوت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص لیست کتاب‌های ارائه شده به نمایشگاه فرانکفورت اظهار داشت: من این لیست را ندیدم اما به طور کلی می‌گویم لازم است که ما کتاب‌های بیشتری را ترجمه کنیم.
 
جنتی عنوان کرد: آن چه به زبان فارسی نوشته می‌شود برای ما و فارسی زبانان خارج از کشور خوب است اما اگر می‌خواهیم فرهنگ خود را منتقل  کنیم باید کتاب‌ها را به صورت فاخر و ارزشمند به زبان‌های مختلف ترجمه کرده و در دسترس مخاطبان خارجی قرار بدهیم.

وی در خصوص شایعات مرتبط با حضورش در نمایشگاه فرانکفورت گفت: تصمیم ندارم در نمایشگاه فرانکفورت حضور پیدا کنم.

جنتی درخصوص اینکه از نظر قانونی مطبوعات مصوبه مجلس شوای اسلامی، همه مطبوعات و نشریات مکتوب و رسانه‌های دیجیتال باید قانون مطبوعات را رعایت کنند گفت: ما از سال گذشته به کرات اعلام کردیم که سایت‌های خبری فاقد مجوز، بیایند و مجوز بگیرند.

وی افزود: طبیعتاً سایت‌های فاقد مجوز باید فیلتر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: لیست  سایت های  مجوز دار در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفته اند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار