سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن؛

طرح هادی روستایی بازدارنده توسعه تغییر کاربری‌های غیرقانونی

فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: طرح هادی روستایی عاملی بازدارنده در توسعه و افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های غیرقانونی در روستاها به ویژه در شمیرانات است.

عزت‌الله خان‌محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن؛ طرح جامع روستایی و اجرای آن در حوزه تغییر کاربری را مانعی بزرگ در مسیر بروز تخلف در حوزه عمرانی برشمرد و گفت : روستاهای شمیرانات به عنوان پایگاههای گردشگری در پایتخت در سالهای اخیر آماج تاخت و تاز های افراد قانون گریز بوده است.

خان‌محمدی در ادامه این مطلب افزود: مقام معظم رهبری در کنار دغدغه فرهنگ و اقتصاد بروی جلوگیری از تعرض به اراضی دولتی و ملی و تخریب محیط زیست و ساخت و ساز های غیر مجاز تاکید زیادی دارند.

فرماندار شهرستان شمیرانات منطقه لواسانات را به عنوان مکانی بکر با برخورداری از ساختار گردشگری مناسب برشمرد و تصریح کرد: مهار ساخت و ساز ها در شهرستان های شمیرانات مانند لواسانات در اولویت سیاست های کاری فرمانداری قرار دارد و فعالیت های عمرانی کنترل می شوند.

خان‌محمدی با تاکید بر اینکه اراضی ملی در شمیرانات حفاظت می شوند ، اضافه کرد: اراضی ملی به عنوان سرمایه های کشور باید راس هرم مدیریت شهر ها در پایتخت به ویژه این شهرستان قرار بگیرد و با متخلفین در این رابطه با مر قانون برخوردی سخت و جدی خواهد شد.

فرماندار شهرستان شمیرانات در پایان خاطرنشان کرد: محیط زیست در بیشتر نقاط کشور در معرض خطر و تهدید قرار دارد و عدم وجود مدیریت و نظارت درست و دقیق بروی فعالیت های عمرانی باعث رشد ساخت و ساز های غیر مجاز شده است.

انتهاي پيام/ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.