سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول پایگاه شهر تاریخی ماسوله خبر داد:

رویکرد پیاده محوری نه ماشین محوری از شهر تاریخی ماسوله کلید می‌خورد

مصطفی پورعلی گفت: شهر تاریخی ماسوله 17 مهر ماه سال جاری میزبان نشست پژوهشی با دو رویکرد، گردشگری پژوهشی و فرهنگی و پیاده روی و پرهیز از ماشین در بافت تاریخی خواهد بود.

مصطفی پورعلی مسئول پایگاه شهر تاریخی ماسوله در خصوص برگزاری نشست پژوهشی فردا در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: ساختار تعریف شده این نشست پژوهشی، با عنوان پیاده راه‌هایی که در بافت تاریخی ماسوله وجود دارد و نباید صنعت و استفاده بیش از حددر آن نظیر ماشین و... استفاده گردد.
 
وی ادامه داد: هدف از این نشست تداوم داشتن نشست‌های پژوهشی با رویکرد اهمیت دادن به بافت‌های تاریخی و حفظ آن‌هاست.

پورعلی اظهار داشت: این نشست با محوریت پیاده روی نه ماشین محوری با حضور اساتید دانشگاه و ارائه سه مقاله در رابطه با همین موضوع برگزار خواهد شد.
 
مسئول پایگاه ماسوله عنوان کرد: مقالات آماده ارائه یکی در نوبت صبح با موضوع پیاده رو‌های خیابان 15 خرداد با گردآوری محمد مهدی معمار زاده کارشناس ارشد سازمان میراث فرهنگی که خود ناظر اجرای آن بود.
 
وی تصریح کرد:‌ در نوبت عصر نیز در مقاله دیگر با همین رویکرد و اشاره با مسائل ترافیکی و ارزش‌های تاریخی بافت‌های تاریخی ارائه خواهد شد.
 
پورعلی افزود: در این نشست اساتیدی نظیر جهانشا باکزاد از دانشگاه شهید بهشتی تهران، نیکروز شفیعی استادیار پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، علیرضا قلی نژاد عضو هیات پژوهشی سازمان میراث فرهنگی و محمد مهدی رئیسی صمیمی رئیس دانشگاه گیلان حضور خواهند داشت.
 
وی بیان کرد:‌ علاوه بر رویکرد پیاده روی در بافت تاریخی ماسوله، تغییر نگرش گردشگران و مسافران و سوق دادن آن‌ها به سمت و سوی گردشگری پژوهشی و فرهنگی است.
 
مصطفی پورعلی در پایان اضافه کرد: با توجه به شکل گیری بافت شهر تاریخی ماسوله پیاده روی نسبت به ماشین و استفاده از آن در درون بافت هماهنگی بهتر با محیط و فضای کالبدی دارد.
 

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.