رضایی منفرد گفت: کاوش‌های باستان شناسی در خصوص ناشناخته‌های تخت رستم با همکاری گروه مطالعاتی دانشگاه شیکاگو در حال انجام است. مبنای کار کاوش، کشف الواح گلی بدست آمده از استحکامات تخت جمشید است.

مسعود رضایی منفرد سرپرست مجموعه میراث جهانی تخت جمشید در خصوص کاوش‌ها و مطالعات انجام شده در تخت رستم در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت:کاوش و مطالعه در خصوص ناشناخته‌های تخت رستم همچنان ادامه دارد، فردا 17 مهر ماه با برگزاری ورک شاپ تخصصی با عنوان ناشناخته‌های تخت رستم و آرامگاه‌های یادمانی این مجموعه تاریخی با مشارکت گروه مطالعاتی از دانشگاه شیکاگو خواهیم بود.
 
رضایی منفرد اظهار داشت: از دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه هنر شیراز نیز خواسته‌ایم تا در این نشست مشارکت داشته باشند.
 
سرپرست میراث جهانی تخت جمشید تصریح کرد: گروه مطالعاتی که از دانشگاه شیکاگو در این ورک شاپ حضور خواهند داشت را پروفسور ووتر هنگلمن بر عهده دارد.
 
وی افزود: هدف از برگزاری این نشست بر مبنای الواح گلی بدست آمده از استحکامات تخت جمشید است.
 
رضایی منفرد خاطرنشان کرد: سخنرانی فردا در نوبت عصر و در ساعت 16 الی 18:30 خواهد بود که در این ورک پاش تخصصی پروفسور هنکلمن نیز سخنرانی خواهند داشت.
 
وی عنوان کرد: معمولا نتایج کار و عملیات کاوش زمان زیادی می‌خواهد و این مسئله به خاطر اهمیت بالای آن است؛ زیرا در صورتی که عملیات کاوش در حین انجام آن ارائه شود، احتمال آن وجود دارد که از ارزش مجموعه یا اثر تاریخی کم و زیاد شود.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.