سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ :

تولید کنندگان برای ترویج مصرف تخم مرغ کشور تلاش کنند/ رتبه دهم ایران در تولید تخم مرغ

طلاکش گفت: مصرف سرانه تخم مرغ در کشور در حال حاضر 9 کیلوگرم برای هر نفر در طول سال است که باید تولید کنندگان این ماده مهم علاوه بر توجه بر صادرات مردم را به مصرف بیشتر تخم مرغ تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،فرزاد طلا کش که در مراسم روز جهانی تخم مرغ با شعار کودکی با نشاط، بزرگسالی سالم با یک تخم مرغ سالم در روز سخنرانی می‌کرد با اشاره به اینکه بحث مصرف تخم مرغ در کشور از سال 89 جدی گرفته شده و روز جهانی آن در تقویم کشور ثبت شده است افزود: در حالی که این مباحث مطرح می‌شود که یک عده طبقات خاص در کشور مثل پزشکان متاسفانه برخی پزشکان بیماران را به مصرف کمتر تخم مرغ و یا عدم مصرف آن تشویق می‌کنند که این خود ضربه‌ای به صنعت تخم مرغ و همچنین عدم مصرف آن توسط بیماران زده است. 

وی با بیان اینکه کشور ما در رتبه دهم تولید تخم مرغ قرار دارد اما وارد کننده این محصول نیست تصریح کرد: دولت باید اقدام عاجلی برای صادرات محصول انجام دهد تا این محصول روی دست تولید کننده نماند و ما بتوانیم به کشورهای دیگر صادرات داشته باشیم.

طلاکش دبیر ستاد کشوری ترویج تخم مرغ با اعلام این مطلب که ما در بین بیست کشور صادر کننده برتر دنیا از لحاظ صادرات تخم مرغ قرار نداریم گفت: باید دولت با اختصاص یارانه 50 میلیارد تومانی که برای کمک به صندوق توسعه صنعت طیور تصویب کرده بود این پول را هر چه سریعتر عملیاتی کند در اختیار تولید کنندگان بگذارد و از ان حمایت کند و همچنین باید قوانین تجاری صادراتی به نفع تولید کننده و صادر کننده تغییر کند تا جایگاه برتری در بین صادر کننده ها پیدا کنند .

طلاکش با بیان اینکه مصرف سرانه تخم مرغ در سال 1388 پنجاه عدد بوده و در سال 91 به 191 عدد برای هر نفر رسیده است اضافه کرد: که کشور ما از این لحاظ در رده نوزدهم جهان قرار دارد و چین، آمریکا و هند رتبه‌های اول تا سوم را از نظر مصرف سرانه برای هر نفر به خود اختصاص داده است.

وی در پایان یادآور شد: این ستاد با استفاده از برنامه‌های خود برای ترویج مصرف تخم مرغ که شامل تبلیغ مصرف تخم مرغ در رسانه‌ها، توزیع تخم مرغ به صورت نمادین در مدارس مناطق محروم شهر تهران و همچنین استفاده از سی‌دیهای تبلیغی برای ترویج این محصول نموده و مغذی توانسته گامی در طی این دو سال جهت بهبود مصرف این محصول در بین اقشار مختلف جامعه بردارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ستاد ، کشوری ، تخم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.