ترکاشوند گفت: در حال حاضر بیش از 900 هزار تن تخم مرغ در سال جاری تولید شده است که 80 هزار تن مازاد تخم مرغ درکشور داریم که باید با صادرات و تشویق مردم به خوردن تخم مرغ بین عرضه و تقاضا در کشور توازن برقرار کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،ترکاشوند در نشست خبری  افزود:در کشور ما  مصرف تخم مرغ در طول ماه های سال متفاوت است و باید برای مازاد تولید تخم مرغ برنامه ای برای عرضه و صادرات آن به سایر کشور ها  از جمله کشورهای همسایه  که داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان مقصد صادرات 37 هزار تن تخم مرغ ما در سال جاری بوده است که عمده‌ترین این کشورها را عراق و افغانستان تشکیل می‌دهد.

ترکاشوند در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص درج قیمت بر روی تخم مرغ گفت: درج قیمت بر روی تخم مرغ عدالت است و ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت باید مکانیزمی را تعریف کند تا بتوانیم درج قیمت بر روی تخم مرغ را در کشور سراسری کنیم و ما همچنان پیگیر این مساله در صنوف بالاتر دولت هستیم.

ترکاشوند به مشوق صادراتی تخم مرغ اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم با مشوق‌هایی چون یارانه به تولیدکنندگان دام و پرداخت هزینه‌های حمل و نقل آنها و همچنین از بین بردن قوانین گمرکی این کار صورت بگیرد قطعا ما صادرات را به کشورهای مختلف جهان خواهیم داشت.

***پرداخت یارانه  50 میلیارد تومانی به صادر کنندگان

وی در خصوص یارانه 50 میلیارد تومانی به صادر کنندگان نیز گفت: پرداخت این یارانه به صادر کنندگان در حالی پیگیری است تا مابتوانیم این پول را هر چه زودتر به آنها برسانیم تا تخم مرغ روی دست آنها نماند.

ترکاشوند در پایان یادآور شد: مصرف سرانه تخم مرغ در کشورما 9 میلیون تن در سال است که در افق سال 1404 یا همان برنامه 20 ساله کشور این مصرف سرانه باید به 13 میلیون تن در سال برسد که این برنامه مهم با کمک صدا و سیما و رسانه‌های جمعی دیگر و همکاری سازمان‌های مربوطه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار