سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهنوش بختیاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

کارهای تقلیدی در حیطه طنز مردم را دلزده می‌کند

بازیگر سینما و تلویزیون گفت:کارهای عطاران و طنز "شب‌های برره" عاری از تقلید بود پس در ذهن مردم حک شده است؛ آدم ها و نقش‌های تکراری مردم را خسته و دلزده می‌کند.

بهنوش بختیاری بازیگر سریال‌های طنز، در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، درخصوص جایگاه سریال‌های طنز تلویزیون در بین مخاطبان گفت: مردم طنز را با سریال‌های تلویزیونی شناختند. قبل از آن طنز بین مردم رواج چندانی نداشت. تا قبل از پخش سریال "زیر آسمان شهر" چیزی باعث خنده مردم نمی شد. پس از آن سریال‌های طنز به تدریج زیاد شد. اما باید مواظب بود که ساخت سریال‌های طنز به سمت تقلید نرود. یک اثر هنری تا زمانی که به تقلید نرسیده برای مخاطب جذابیت دارد.

وی ادامه داد: کارهای عطاران یا طنز "شب‌های برره" عاری از تقلید بود پس در ذهن مردم حک شده است؛ آدم ها و نقش‌های تکراری مردم را خسته و دلزده می کند.

این بازیگر در خصوص طنز فاخر عنوان کرد: طنز فاخر ادبیات عجیبی دارد، اگر بتوان طنز فاخر کارکرد، خیلی خوب است اما متاسفانه در ساخت سریال‌های طنز یک سری محدودیت‌ها هم وجود دارد. مثلا نمی توان با یک مکان، قومیت خاص یا شخص سیاسی شوخی کرد. در این زمینه دست سریال‌سازان طنز ما بسته است اما با این وجود بازهم تمام تلاشمان را می‌کنیم تا طنز فاخر و در حد انتظار مخاطب را به تصویر بکشیم.

بختیاری افزود: یک هنرپیشه در حیطه کار طنز باید خیلی استثنایی باشد تا بتواند مخاطب را پای تلویزیون نگه دارد. قالب طنز باید در وجود بازیگر باشد.

وی تصریح کرد: چهره نمکین و طناز داشتن برای بازی در سریال طنز خوب است اما بعضی‌ها مثل پرویز پرستویی با چهره جدی هم کار طنز را خوب انجام می‌دهند.

بختیاری بیان کرد: سریال "خوب، بد، زشت" در حال حاضر آخرین کار طنز من بوده است و در حال حاضر دوست دارم استعدادم را در نقش‌های دیگر هم به کار بگیرم اما اگر یک طنز خوب هم به من پیشنهاد شود این نقش را بازی خواهم کرد.

وی افزود: از اینکه کار طنز انجام می دهم پشیمان نیستم. این کار سختی است که از عهده هر کسی برنمی‌آید. خوشحالم که در این کار سخت جایگاه خودم را پیدا کرده‌ام اما چون بازیگرهستم، باید کارهای مختلف را تجربه کنم و در حال حاضر به کارهای جدی روی آورده‌ام.

این بازیگر اظهار داشت: کارگردان‌های سریال‌های طنز بیشتر به جنبه‌های اجتماعی و سیاسی در طنزتلویزیونی توجه کنند و‌ما در کار طنز باید بتوانیم نقاط ضعف و تاریکی‌های جامعه را بیان کنیم و مشکلات مردم را به تصویر بکشیم و وقتی مردم خودشان را به سیاست و مسائل اجتماعی نزدیک ببینند، فاصله بین مردم و مسئولان کمتر می‌شود اما کار طنز در این حیطه یک کار تکنیکی است و مهارت خاصی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.