سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب قهرمان بسکتبال آسیا در آستانه حذف قرار گرفت/ شکست چین و قطر

تیم ملی بسکتبال فیلیپین با شکست مقابل کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی بازی های آسیایی یک روز قبل از اتمام مرحله در آستانه حذف قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که بسیاری از کارشناسان بسکتبال پیش بینی فینال بازی های آسیایی میان تیم های ایران و فیلیپین را می کردند، تیم فیلیپین برای سومین بار پیاپی در بازی های آسیایی شکست خورد.

فیلیپینی ها قبل از مسابقات با قانون شورای المپیک آسیا در مورد بازیکنان تبعه خارجی مجبور به تغییر بازیکن آمریکایی خود شدند. فیلیپین که در جام جهانی با آندری بلچ نمایش خوبی را با وجود حذف نشان داده بود در بازی های آسیایی با مارکوس دوتیت یار قدیمی خود شرکت کرد.

فیلیپینی ها که دیروز از قطر شکست خورده بودند در دومین بازی مرحله یک چهارم نهایی هم با نتیجه 97 بر 95 از کره جنوبی شکست خوردند تا یک روز قبل از اتمام مرحله یک چهارم نهایی در آستانه حذف قرار بگیرند.

مارکوس دوتیت در این بازی برای تیم فیلیپین بازی نکرد اما جیمی آلاپاگ با 25 امتیاز و تناریو با 20 امتیاز بهترین بازیکنان این تیم بودند.

در تیم کره هم مون تای-جونگ بازیکن کره ای-آمریکایی 39 ساله ی این تیم با 38 امتیاز، 6 ریباند و 4 پاس گل ستاره میدان بود.

گفتنی است فیلیپینی ها پیش از این اعتراض زیادی به نفوذ کره جنوبی در شورای المپیک آسیا برای جلوگیری از حضور بازیکن خارجی این تیم در بازی های آسیایی داشتند.

فیلیپین فردا در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی با قزاقستان روبرو می شود و برای داشتن شانس صعود باید با تفاضل گل مناسب قزاقستان را شکست دهد. از طرفی تیم کره جنوبی نیز باید مقابل قطر برنده شود تا فیلیپین شناس صعود داشته باشد.

باخت چین و قطر

دیدارهای بعد از ظهر امروز با دو نتیجه ی غیرمنتظره پی گیری شد. تیم قزاقستان با نتیجه 65 بر 57 قطر را شکست داد و تیم ژاپن هم 79 بر 72 چین را برد. با این نتایج تنها صعود تیم های ایران و کره جنوبی با 2 برد به مرحله نیمه نهایی قطعی  شده است.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.