سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین دانش آموخته مقطع دکترای سالمند شناسی کشور فارغ التحصیل شد

اولین دانش آموخته مقطع دکترای سالمند شناسی کشور، از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فارغ التحصیل شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ زهره ترقی با دفاع از پایان نامه خود تحت عنوان " رفتارهای مراقبت از خود در سالمندان دچار نارسایی قلبی مزمن و پیش بینی کننده‌های آن " به عنوان اولین دانش آموخته مقطع دکترای سالمند شناسی کشور ، فارغ التحصیل شد.

لازم به ذکر است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تنها دانشگاه کشور است که در مقطع دکترای (PHD ) رشته سالمند شناسی، نیروی متخصص تربیت می‌کند. 

رضا فدای وطن مدیرگروه آموزشی سالمند شناسی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ابتدای جلسه دفاعیه دکتر ترقی، گفت: این دانشگاه پیشرو در راه اندازی رشته سالمند شناسی است و گروه آموزشی مربوطه با شش همکار تمام وقت و 16 تا 20 همکار پاره وقت، نسبت به تربیت نیروی متخصص در این رشته، فعالیت می‌کند.

وی از همکاری و خدمات مرحوم دکتر قائم مقام در گروه سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی یاد کرد و افزود: هم اکنون فقط این دانشگاه، مقطع دکترای سالمند شناسی دارد و وجود این امکانات به دلیل فعالیت همکاران خوب و اساتید برجسته و توانا در این گروه آموزشی است.

فدای وطن همچنین اظهارداشت: رویکرد وزارت بهداشت در حمایت از قشر سالمند و توجه به چگونگی ارائه خدمات سالمندی، بار مسئولیت فارغ التحصیلان و دانشجویان این رشته را سنگین تر می کند.

این پژوهشگر در پایان پژوهش خود، براساس نتایج بدست آمده، پیشنهاد داد: لازم است توجه بیشتری به سهم بودجه سلامت سالمندان انجام بگیرد و میزان حقوق بازنشستگی سالمندان افزایش یابد. سیستم‌های مستمری انعطاف پذیر باشد. تسهیلات بخش خصوصی به این قشر افزایش یابد و امکان دسترسی به خدمات حمایتی رایگان و خدمات بیمه‌ای بیشتر شود و در نهایت، هزینه‌های بهداشتی کاهش یابد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.