سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

فردمحوری از آسیب‎های برنامه‎ریزی در حوزه آموزش و پرورش

مدرس دانشگاه‎های لرستان گفت: در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش روش‎های آموزش، شیوه‎ها، نوع پذیرش و نگهداری معلم تغییر کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان؛مسعود هاشمی ضمن بیان این مطلب افزود: نظام آموزشی براساس این طرح به 3-3-6 تغییر کرده است.
 
وی اظهار کرد:با این طرح در هر زیرمجموعه از آموزش و پرورش تغییر را شاهد هستیم.
 
هاشمی با بیان اینکه در این طرح معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان انتخاب می‎شود، ادامه داد:آموزش فلسفه به کودکان در این مدل با روش‎های نوین انجام می‎گیرد و فقط شامل دبیرستان و دانشگاه نمی‎شود. در این طرح دانش‎آموزان با فناوری روز آشنا می‎شوند.
 
وی تصریح کرد:باید اجرای طرح گام به گام درست و حسابی طراحی شده باشد نه از روی احساسات انجام شود.
 
هاشمی افزود:پیام تحول این است که دانش‎آموزی تربیت کنیم به روز، کارآمد و ایرانی اسلامی و اهداف معنوی در این طرح کاملاً مشخص است.
 
این استاد دانشگاه اضافه کرد:اگر دانش‎آموزی با اهداف اسلامی آشنا نباشد یک باسواد خطرناک تربیت می‎شود و مانند یک سم است.
 
وی با بیان اینکه رسانه‎ها، مدیران و اولیای دانش‎آموزان می‎توانند نقش موثری در اجرای بهتر این طرح داشته باشند، گفت:والدین امروز برای تعلیم و تربیت دانش‎آموزان دلواپسند که اکثراً هزینه می‎کنند.
 
هاشمی درباره اینکه اولین وظیفه تعلیم و تربیت آگاه کردن است، بیان کرد:اگر مردم آگاه باشند کار اصلی برای اجرای این طرح صورت گرفته و در این بین رسانه‎ها نقش مهمی برای آگاه کردن مردم دارند.
 
وی اظهار کرد:مهمترین عاملی که می‎تواند طرح را به هدف برساند توانمندی نیروی انسانی اجراکننده آن است.این طرح به صورت پایلوت و با دقت کامل اجرا می‎شود که کمترین خطر و افت را در آموزش و پرورش ایجاد کند.
 
هاشمی با بیان اینکه اگر فضای تربیت فردمحور نباشد و خرد جمعی باشد این طرح بهتر انجام می‎گیرد،گفت:یکی از آسیب‎های برنامه‎ریزی و طراحی در حوزه آموزش و پرورش، فردمحوری است.

منبع:ایسنا
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.