سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

مهم‌ترین عناوین خبری پارلمان در هفته‌ای که گذشت

آل‌سعود اگر توان برقراری امنیت مکه و مدینه را ندارد آن را به کشورهای اسلامی واگذار کند، بعید می‌دانم دولت "نجفی" را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کند، رئیس ‌مجلس از رهبر معظم انقلاب عیادت کرد، ایران به دنبال امپراطوری نیست، حمایت از فلسطین را وظیفه اصلی خود می‌دانیم و... از عناوین مهم خبری مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است.

سلیمی: آل‌سعود اگر توان برقراری امنیت مکه و مدینه را ندارد آن را به کشورهای اسلامی واگذار کند

نماینده مردم محلات و دلیجان گفت: اگر آل‌سعود توان مقابله و دفاع از مکه و مدینه را ندارد، باید یک مجموعه‌ای از تمامی کشورهای اسلامی با مشورت، همدلی و هم‌افزایی تشکیل شده و از این اماکن مقدس دفاع کند.


بروجردی: کمیته هسته‌ای از چه اعضایی تشکیل شده است؟ / برخی جلسات کمیته هسته‌ای در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود
همواره در مورد چگونگی تصمیم‌گیری‌های هسته‌ای مباحث مختلف وجود داشته است مبنی بر اینکه تصمیم گیری‌ها کجا و چگونه گرفته می‌شود؟ آیا مقام معظم رهبری شخصا ورود می‌کند؟یا اینکه تیم هسته‌ای با استناد به اعتمادی که به آنها شده در اتخاذ تصمیمات مستقل هستند؟


دهقان: گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم بر تعامل مثبت دولت و مجلس اهتمام ورزد
عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس، گفت:به دولت توصیه می‌کنیم فردی برای وزارتخانه علوم معرفی شود که بر تعامل مثبت دولت و مجلس اهتمام ورزد و بر این تعاملات افزوده شود.


شوهانی: شکایت نماینده ایلام از مشاور قلابی استاندار+ سند
نماینده مردم ایلام از سوء استفاده فردی از عنوان "مشاور مسئولان کشور" خبر داد و گفت: این شخص در استان ایلام خود را به عنوان مشاور استاندار معرفی کرده است ولی وقتی موضوع را از استاندار پرسیدم گفتند مشاور ما نیست.


علت اخراج دانشجویان ایرانی امنیتی است یا اقامتی؟
در حالی مسئول رسانه‌ای اداره مهاجرت نروژ معتقد است اخراج دانشجویان ایرانی از دانشگاه‌های این کشور به دستور پلیس امنیت نروژ "پی‌اس‌تی" صورت گرفته که رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس معتقد است «مشکل اخراج این داشجویان امنیتی نبوده بلکه مشکل اقامت داشته‌اند»!


کسب نتایج درخشان در رقابت‌های جهانی والیبال موجب شادی ملت ایران شد
رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی پیروزی تیم ملی والیبال کشورمان مقابل بلژیک را تبریک گفت.


پرونده "خرید و فروش دانش‌آموزان" از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی در دستور کار قرار گرفت
پیگیری پرونده "خرید و فروش دانش‌آموزان" توسط کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس جدی‌ بوده و هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد به طوری که برای پیگیری این پرونده سایر نهادهای نظارتی و اجرایی نیز درگیر شده‌اند.


جعفری: بعید می‌دانم دولت "نجفی" را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کند

سخنگوی کمیسیون آموزش،‌ تحقیقات و فناوری مجلس گفت: بعید می‌دانم که دولت نجفی را برای تصدی وزارت علوم و تحقیقات به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.


رئیس ‌مجلس از رهبر معظم انقلاب عیادت کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب عیادت کرد.


ابوترابی فرد: بذر انقلاب با خون شهدای 17 شهریور آبیاری شد

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوریت در پناه اسلامیت معنا پیدا می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر دو اصل جمهوریت و اسلامیت بنا شده که اصل جمهوریت آن بیانگر این واقعیت است که نظام سیاسی یک کشور با حضور و مشارکت تعیین‌کننده مردم باید شکل بگیرد.


ایران به دنبال امپراطوری نیست/حمایت از فلسطین را وظیفه اصلی خود می‌دانیم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به دنبال امپراطوری نیست چرا که تفکر انقلاب اسلامی تفکر ضد امپراطوری است، ایران هیچ‌گاه در حوزه خلیج فارس و خاورمیانه به دنبال دست نشانده نیست و امروز نیز اگر از فلسطین حمایت عملی می‌کنیم به دلیل آن است که آن را وظیفه اسلامی خودمان می‌دانیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.