عضو کمیسیون عمران در مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در مقابله با تغییر کاربری اراضی تعلل می‌کند، گفت: در حال حاضر 80 الی 130 هکتار از اراضی پارک ولایت تهران تغییر کاربری داده که این اقدام با نقشه اولیه پارک مغایرت دارد.

"علیرضا خسروی" نماینده سمنان و مهدی‌شهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آن به ویلا، اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی با نظر وزارتخانه راه و شهرسازی صورت می‌گیرد و متاسفانه این نهاد در این راستا تعلل می‌‌کند.  
 
خسروی ادامه داد: در حال حاضر اتفاق‌هایی در این راستا در باغ سیب کرج و پارک ولایت تهران رخ داده که در این پارک بین 80 الی 130 هکتار تغییر کاربری صورت گرفته که با نقشه اولیه پارک مغایرت دارد.
 
خسروی افزود: در شمال کشور نیز روزانه شاهد هستیم که بسیاری از زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری می‌دهند و جایشان را به ویلاهای لوکس می‌دهند.   
 
عضو کمسیون عمران با ابزار تأسف از اینکه در روز روشن این اقدامات صورت می‌گیرد، تأکید کرد: این زمین‌ها نیازمند امکاناتی از جمله: آب، برق، گاز و خدماتی دیگرند که این خدمات‌دهی با دستورات و مجوزهای افرادی صورت می‌گیرد و مشخص است که بخش‌های مختلفی در این زمینه با یکدیگر هماهنگی دارند و ضرری را که در این راستا به جامعه می‌زنند را مشاهده نمی‌کنند.   
 
خسروی با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در شفاف‌سازی این مسئله باید مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشد، گفت: کمیسیون ماده 10 وزارت جهاد کشاورزی نیز باید در این راستا فعال‌تر باشد، همچنین بهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شوراهای استان‌ها نیز می‌توانند به این امر توجه ویژه‌ای کرده و مسئولیت بیشتری از نهادهای ذی‌ربط داشته باشند.   
 
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در موضوع تغییر کاربری اراضی، قوانین کمی نداریم اما مدیریت کافی وجود ندارد و با یک مدیریت منسجم می‌توان این مسئله را مورد بررسی قرار داد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار