سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

رکن آبادی: ایران به عنوان رکن اصلی جبهه مقاومت مقتدر است/ ژنرال فرحات: مقاومت از نفس انقلاب اسلامی ایران الهام گرفت/ دکترین مقاومت در منطقه نهادینه شد + فیلم

یک کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به اینکه مقاومت از نفس انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته است، گفت: دکترین مقاومت در منطقه نهادینه و ریشه‌دار شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، هندسه قدرت و نظم نوین جهانی شب گذشته (۱۳ شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور غضنفر رکن‌آبادی سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بیروت و ژنرال الیاس فرحات تحلیلگر نظامی و کارشناس مسائل راهبردی موردبحث و بررسی قرار گرفت.   
 
غضنفر رکن‌آبادی سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بیروت در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه، پیامدهای شکست رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر علیه غزه چیست؛ گفت: جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان رکن اصلی جبهه مقاومت همچنان قوی و مقتدر در برابر سیاست‌های سرکوب گرایانه اسرائیلی‌ها ایستاده‌اند.   

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در دوران جنگ به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده است، افزود: موشک‌های حماس و جهاد اسلامی تا آخرین لحظه جنگ تل‌آویو را مورد هدف قرار دادند.   
 
سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بیروت بابیان اینکه، اسرائیل در چهار جنگ بر ضد مقاومت شکست‌خورده است ادامه داد: جنگ ۲۰۱۴ از همه جنگ‌ها مهم‌تر است.   
 
رکن‌آبادی با اشاره به اعتراف مقامات اسراییلی مبنی بر تلفات بسیار زیاد این رژیم گفت: مقاومت همیشه برنده میدان است.   
 
وی با اشاره به اینکه، معاون وزیر جنگ اسراییل در هفته اول جنگ اعلام شکست کرد، اظهار داشت: گروه‌های تکفیری و تروریستی داعش هم‌پیمان اسراییل و آمریکا هستند.   
 
سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بیروت با تأکید بر اینکه، اسراییلی‌ها باوجود هزینه بسیار زیادی که برای جنگ صرف کرده بودند تیرشان به هدف نخورد، اضافه کرد: صهیونیست‌ها در این جنگ شکست سنگینی خوردند.   

وی گفت: رژیم صهیونیستی در ۸ سال گذشته ۴ جنگ را به‌صورت مستقیم بر مقاومت تحمیل کرد و در همه این جنگ‌ها از رسیدن به اهداف خود ناکام بود.   
 
سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بیروت در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه شکست اسراییل چه پیامدی در منطقه خواهد داشت؛ ادامه داد: رژیم صهیونیستی پس از ۵۱ روز جنگ علیه غزه به هیچ‌یک از اهداف خود نرسید و نهایتاً با پذیرش شروط مقاومت مجبور به آتش‌بس شد.   
 
سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت: با توجه به دستاوردهای جبهه مقاومت در جنگ غزه ما وارد مرحله نوینی از نظم جهانی می‌شویم.   
 
رکن‌آبادی افزود: در این نظم جهانی، جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان رکن اصلی این جبهه، قدرت تأثیرگذاری بسیار بالایی را هم در عرصه منطقه‌ای و هم بین‌المللی دارند و می‌توانند نقش‌آفرین باشند.   
 
وی با اشاره به اینکه به‌تدریج شاهد تنزل اهداف اسرائیل در این جنگ بودیم، خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها ابتدا بحث خلع سلاح حماس را مطرح کردند و سپس درصدد نابودی تونل‌ها برآمدند.   
 
رکن‌آبادی با اشاره به اینکه در این نظم نوین جهانی جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان رکن اصلی تأثیر بسیار زیادی در منطقه و بین‌الملل دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران تأثیر بسیار بالایی در نقش‌آفرینی تحولات دارد.   
 
سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بیروت افزود: قدرت‌های اساسی در مذاکرات می‌نشینند و حرف جمهوری اسلامی ایران را می‌شوند، به‌طوری‌که این مسئله به معنای قدرت بالای جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان رکن اصلی جبهه مقاومت است.   
 
رکن‌آبادی بابیان اینکه اکنون اتفاقات جدیدی در سال ۲۰۱۴ در حال وقوع است، خاطرنشان کرد: پیروزی مقاومت را به همه آزادگان جهان و به حامیان مقاومت تبریک می‌گویم.   
 
*** حمایت ایران از همه مستضعفان و مظلومان جهان

 
وی با اشاره به‌حق وتو که برخی کشورهای قدرتمند پس از جنگ جهانی دوم برای خود قائل شدند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب با توجه به اصول خود مبنی بر حمایت همه مستضعفان و مظلومان جهان چتر گسترده‌ای در این زمینه در جهان بازکرده است.   
 
سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بیروت با اشاره به شکست‌های پی‌درپی اسرائیل به‌عنوان نماد قدرت سلطه‌گر در دنیا بیان کرد: ایران در تحولات منطقه‌ای نقش بسزایی را از خود ایفا می‌کند.   
 
رکن‌آبادی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه تحولات فلسطین چه تأثیری بر روی پرونده‌های موجود منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا می‌گذارد، گفت: شکست اسرائیل در این جنگ فقط به‌منزله شکست آن‌ها نبود، بلکه شکست قدرت‌های سلطه‌گر در کل جهان بود.   
 
وی با اشاره به اینکه فقط جبهه مقاومت پیروز میدان نبوده است بلکه تمامی هم‌پیمانان مقاومت و کسانی که قلبشان به عشق ایران و مقاومت و فلسطین می‌تپد در این جنگ پیروز شده‌اند.

سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بیروت با اشاره به اینکه پیروزی‌ای که برای جبهه مقاومت حاصل‌شده تنها مختص کسانی که در خط مقدم جبهه مقاومت می‌جنگیدند نبود، گفت: در ۹ شهریور ۹۲ اتفاق بزرگی رخ داد، به‌رغم همه مقدماتی که برای حمله آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها به سوریه شکل‌گرفته بود دنیا با پدیده شگفت‌انگیز مواجه شد.  
 
رکن‌آبادی گفت: به‌رغم اعلام اوباما مبنی بر حمله به سوریه، وی دوباره سخنرانی کرد و عقب‌نشینی ذلت‌باری از این تصمیم را اعلام کرد.  
 
وی ادامه داد: از آن موقع وارد تحولات جدید بین‌المللی و منطقه‌ای شده بودیم و آن‌ها به این نتیجه رسیدند که نظام تک‌قطبی در دنیا پایان‌یافته است و طرف‌های دیگری هم در جهان وجود دارند که باید به حرف آن‌ها گوش کرد و در رأس آن‌ها جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و این موضوع بر ملت‌های منطقه نیز تأثیر گذاشت.  
 
رکن‌آبادی در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا قدرت خود را ازدست‌داده است، گفت: برخی فکر می‌کنند آمریکایی‌ها هیچ‌وقت اشتباه نمی‌کنند درحالی‌که آن‌ها هم دچار اشتباه محاسباتی می‌شوند.  

سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بحران‌ها را مدیریت کند و در جنگ اخیر غزه دچار بحران شد.  
 
وی افزود: همان‌گونه که قدرت‌های جهان پس از جنگ جهانی دوم اعلام کردند که در جهان نقش‌آفرین هستند ما هم اعلام می‌کنیم به میزان قدرت خود و حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم در تحولات منطقه و جهان نقش‌آفرین باشیم.  
 
رکن‌آبادی اضافه کرد: البته نقش‌آفرینی ما متفاوت از قدرت‌های استکباری است و ما در جهت به سعادت رساندن انسان‌ها در کل جهان ایفای نقش می‌کنیم، اما آن‌ها در جهت منافع شخصی خود گام بر می‌دارند.
 
وی گفت: ما شاهد اضمحلال قدرت‌های سلطه‌گر هستیم و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان رکن اصلی مقاومت پیشرفت‌های روزافزون در آینده خواهد داشت.  
 
رکن‌آبادی با اشاره به اینکه خون جدیدی در رگ‌های ملت‌های منطقه در حال جریان است، افزود: سیاست ادامه مقاومت در دستور کارگروه‌های فلسطینی قرار دارد.  

 وی بابیان اینکه برای اولین بار پهپادهای مقاومت و یگان‌های دریایی وارد عمل شده‌اند گفت: اسرائیلی‌ها در ارتباط با اداره بحران دچار سردرگمی شده‌اند.  
 
سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بیروت با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از همه ملت‌های مظلوم جهان حمایت می‌کند، اظهار داشت: ایران به همه ارزش‌های انسانی پایبند است، زیرا در جهت سعادت انسان‌ها حرکت می‌کند.

ژنرال الیاس فرحات کارشناس مسائل راهبردی نیز طی ارتباط تصویری از بیروت گفت: ستاره رژیم جعلی صهیونیستی در همه زمینه‌های نظامی، علمی و اقتصادی رو به افول و نشانه‌های آن در ده سال اخیر پیدا شده است.  
 
وی با اشاره به اینکه اسرائیل و هم‌پیمانانش به دنبال فتنه‌انگیزی هستند تا به منافع خود دست یابند، خاطرنشان کرد: روز به روز نقشه‌های آن‌ها بیشتر از گذشته برملا می‌شود.  
 
این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به اینکه گروه اندک و کوچک رزمندگان فلسطینی توانستند با اراده فولادین جلوی بزرگ‌ترین ماشین جنگی بایستند، افزود: در غزه سه جنگ صورت گرفته که خوشبختانه در طی همه جنگ‌ها شاهد موفقیت مقاومت بودیم.  
 
*** مقاومت از نفس انقلاب اسلامی ایران الهام گرفت
 

وی با اشاره به اینکه مقاومت از نفس انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته است، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی چندین تن بمب بر سر مردمان غزه فروریخته است، به گونه‌ای که ۵ بمب اتمی بر سر باریکه غزه خالی کرده است.  
 
این کارشناس مسائل راهبردی با بیان اینکه رژیم‌های خائن عربی اجازه ارسال غذا و دارو به برادران فلسطینی نمی‌دادند، افزود: صهیونیست‌ها به هیچیک از اهداف خود نرسیده‌اند.  
 
فرحات با بیان اینکه ملت‌های منطقه هم بیدار شده‌اند، افزود: اراده مردم لبنان و فلسطین و آزادمردان جهان اسلام و جهان برای رویارویی با هرگونه اشغالگری نشان داد ریشه مقاومت دمیده شد و خوی استکباری این رژیم را هم نشان داد و نقشه‌های رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر برملا می‌شود.  
 
***دستاورد مقاومت هیمنه و شاخ رژیم اشغالگر را شکست
 
وی گفت: دستاورد بزرگ مردم و مقاومت لبنان، هیمنه و شاخ رژیم اشغالگر را شکست و رزمندگان با تعداد کمشان توانستند با اراده‌ای راسخ جلوی ماشین جنگی آنان بایستند.  
 
فرحات افزود: مقاومت از انقلاب اسلامی ایران و رزمندگان حزب‌الله لبنان الهام گرفت.  
 
این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به اینکه مقاومت ثابت کرد حقوقش مشروع است، گفت: ملت فلسطین، مظلوم و محاصره شده است و برخی رژیم‌های خائن عربی هم همراه رژیم صهیونیستی شدند و اجازه کمک به این برادران فلسطینی را ندادند، اما مقاومت توانست روی پای خود بایستد.  

وی درباره علت خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی درباره توانمندی‌های مقاومت، گفت: جنگ‌های نامنظم و چریکی مقاومت آن‌ها را دچار این خطا کرد.  
 
فرحات با اشاره به اینکه، مقاومت به نقاط ضعف این رژیم نفوذ کرد و رژیم صهیونیستی از اینکه نقاط ضعف آن‌ها برملا شده است بیمناک هستند، ادامه داد: ملت‌ها، دیگر ترسی از رژیم صهیونیستی ندارند و طرح‌های فتنه‌انگیزی این رژیم و هم‌پیمانان آن محکوم به شکست است.  
 
وی با اشاره به اینکه برتری نظامی صهیونیست‌ها زیرسوال رفته است، افزود: مقاومت به نقاط ضعف صهیونیست‌ها پی برده است.  
 
*** دکترین مقاومت در منطقه نهادینه و ریشه دار شده است  
 
فرحات با بیان اینکه صهیونیست‌ها بسیار بزدل و بیمناک هستند، گفت: دکترین مقاومت در منطقه نهادینه و ریشه‌دار شده است.  
 
این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها هرچه بیشتر لجبازی می‌کنند در خطاهای خود فرو می‌روند، گفت: خطاهای محاسباتی رژیم صهیونیستی غیرقابل‌شمارش است.  
 
وی با تاکید بر اینکه مقاومت در هرجا که باشد می‌تواند معجزه آفرینی کند، افزود: مقاومت اقدام به خلق پدیده‌های نو می‌کند.  
 
فرحات با بیان اینکه ترس و رعب ملت‌ها از صهیونیست‌ها کاملاً از بین رفته است، خاطرنشان کرد: این غول جنگی به‌راحتی قابل شکست است البته اگر اراده‌ای پشت سر آن وجود داشته باشد.  
 
وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی دیگر نمی‌تواند طرح‌های خود را پیاده سازد، گفت: طرح‌های غربی و صهیونیستی با ابزارهای عربی پیاده شده تا مردم را سرگرم کنند.  
 
این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به اینکه مردمان آمریکا به خوبی فهمیده‌اند که دولتمردانشان نمی‌توانند از مردم عادی حمایت کنند، گفت: سیاست داخلی آن‌ها نیز ناکارآمد شده است به‌گونه‌ای که نظام آن‌ها کاملاً شکست‌خورده است.  

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/



برچسب ها: گفتگو ، ویژه ، خبری ، مقاومت ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.