عصر امروز در مسجد جامع شهرک غرب؛

مراسم چهلمین روز درگذشت «غضنفر رکن آبادی» برگزار شد

مراسم چهلمین روز درگذشت «غضنفر رکن آبادی» عصر امروز در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم چهلمین روز در گذشت «غضنفر رکن آبادی» دیپلمات سابق کشورمان عصر امروز (پنج‌شنبه) باحضور جمعی مسئولان لشکری و کشوری در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

براساس این خبر عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه، حجت الاسلام حسین پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، حجت الالسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر عبدالهیان ٬معاون عربی–افریقایی وزارت امور خارجه،  حسین شیخ الاسلام٬ مشاور امور بین الملل ریاست مجلس شورای اسلامی و سید محمد حسینی ٬ وزیر ارشاد دولت دهم در این مراسم حضور دارند.


گفتنی است «غضنفر رکن‌آبادی» سفیر ایران در لبنان در سال 1345 در قم متولد شد و تحصيلات عاليه خود را در دانشگاه امام صادق(ع) و لبنان طي كرد. وی با حكم منوچهر متكی وزير اسبق امور خارجه كشورمان به سمت سفير جمهوری اسلامي ايران در لبنان منصوب و از سال 1389 تا اردیبهشت 1393 به عنوان سفیر در اين كشور خدمت کرد.
 
رکن آبادی در مراسم حج امسال به دلیل بی‌کفایتی حکام سعودی در فاجعه منا مفقود شد.

در ابتدا زمزمه‌هایی مبنی بر ربوده شدن سفیر سابق ایران در لبنان مطرح بود و حتی رسانه‌های سعودی مدعی شده بودند چنین فردی وارد عربستان نشده، اما وزارت خارجه با انتشار گذرنامه رکن آبادی و مهرهای ورود او به عربستان اعلام کرد که سرنوشت او را پیگیری خواهد کرد.

اما برخی منابع از دفن غیرقانونی او توسط عربستان خبر دادند و در نهایت با پیگیری‌های فراوان پیکر مرحوم رکن آبادی پس از انجام آزمایش‌های دی.ان.ای و تطبیق شواهد و تصاویر شناسایی شد و طی تشریفاتی به کشور باز گردانده شد.


انتهای پیام/


برچسب ها: رکن آبادی ، درگذشت ، مراسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۷ دی ۱۳۹۴
شادی روح شهدای منا صلوات
آخرین اخبار