سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسجد جامعی در جمع خبرنگاران:

نائب رئیسی شورا را نمی‌پذیرم/ خبر دستگیری دو نفر از اعضای شورا مربوط به شورای تهران نبوده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قطعا کاندیدای ریاست شورای شهر می شوم در صورتی که رئیس نشوم نائب رئیسی را نمی‌پذیرم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران از افزایش سطح مداخله شورای اسلامی شهر تهران و تعامل بیشتر با دستگاه‌ها و دولت به عنوان یکی دیگر از رویکرد های شورا در دوره چهارم یاد کرد و افزود: دعوت از روسای سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با لوایح و نیز حضور چهار وزیر در طول یک سال گذشته بیانگر دغدغه و تلاش اعضا در جهت پاسخ دهی به مسائل شهروندان بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به دیدار اعضای شورای شهر با مقام معظم رهبری دو ماه پس از تشکیل شورای چهارم  و تأکید ایشان در جهت تعامل با دولت‌های پیشین و شهرداری و گسترش ارتباطات با دستگاه های اجرای اشاره نمود و تصریح کرد: این روال مبنای کار ،حرکت  و فعالیت شورا شد ضمن این که سابقه حضور اعضا در منصب های مختلف نظیر نظارت، مجلس، استانداری نیز هنری و ورزشی در کسب دستاوردهای این دوره بی تأثیر نبوده است.

احمد مسجد جامعی با بیان این که قطعا تجربه فعالیت اعضا در دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام سبب گسترش دایره ارتباط شورا شده است افزود: بر خلاف آن چه عنوان می‌شود ارتباط شورا منحصر به شهرداری نبوده بلکه به سایر سازمان‌ها و وزارت خانه ها نیز  یافته است.

وی به تشکیل کیمسیون‌های ویژه و متناظر با شورا در دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور 13 وزیر اشاره نمود و اظهار داشت: تمامی از موارد نتیجه پیگیری اعضای شورا بوده و مؤید آن است که فعالیت‌های شورا از آن چه مورد انتظار است فراتر رفته چرا که الگو برداری و تأثیر مثبت آن اکنون در مجموعه های دیگر پدیدار است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:‌ افزایش قابلیت و توانمندی‌های تخصصی و کارشناسی در شورا متناسب با افزایش تعداد کمیسیون‌ها از دیگر موارد مطرح در دوره یک ساله شورای اسلامی شهر تهران بوده که با بهره گیری از کارشناسان مجرب منجر به حل بسیاری از مسائل در پروژه‌ها شد.

*100 تذکر در طول یک سال شورای شهر

مسجد جامعی با عنوان بیان 100تذکر از سوی اعضای شورا از قناعتی، دوستی، حافظی، سرخو، مجتبی شاکری، حکیمی پور، اقبال شاکری، حقانی، انصاری، مختاباد، تند گویان، جدیدی و سروری به ترتیب به عنوان بالاترین تذکر دهندگان یاد کرد و افزود: بیان این تذکرات از سوی جناح‌های مختلف و نیز ارائه 36 سخنرانی در طول برگزاری 52 جلسه شورا که تماما به وسیله افراد با جناح ها و نگرش‌های مختلف عنوان شده بیانگر آن بوده که دستاوردهای شورا با بهره گیری از خرد جمعی و  به دور از هر گونه فضای سیاسی صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به شفافیت در برنامه ها و ارائه گزارش‌ها به شهرداری متناسب با ماده16،17 و 100،  تصریح کرد: پیگیری حوادث شهری از جمله معاینه فنی سه هزار اتوبوس گازسوز که با توجه به وضعیت این اتوبوس ها از آن بعنوان بمب متحرک یاد می‌شد و یا نحوه برخورد با آتش سوزی خیابان جمهوری و نیز دیدار اخیر اعضای شورای شهر با خانواده مرحوم علی چراغی و درخواست ارائه گزارش از مسئولین همه بیانگر آ‌ن بوده که حتی جزئی ترین حوادث عادی تلقی نشده و شورا به این باور رسیده است که جان انسان ها همواره از اهمیت بالایی برخوردار است که البته این حساسیت ها در خصوص سایر مسائل شهری نظیر قطع درختان و یا احیای بافت‌های تاریخی و  ارزشمند نیز توجه ویژه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر  در پاسخ به سوالی مبنی بر وعده اعضای شورا در جهت انتقال فرودگاه مهر آباد به امام  خمینی با تأکید بر این که این موضوع به طور جدی از طریق مذاکره با دولت پیگیری می شود اظهار  داشت: از کمیسیون شهرسازی و عمران و نیز شهرداری درخواست شده تا طرحی را در این خصوص ارائه دهد که البته عدم تکمیل شبکه حمل و نقل شهری در فرودگاه امام خمینی یکی از مواردی است که همزمان با ارائه این طرح باید توجه جدی نسبت به تکمیل آن صورت پذیرد.

مسجد جامعی در پاسخ به سوالی که آیا به نتیجه نرسیدن برخی از پروژه‌ها به جهت سیاسی بودن این مسائل است کار اجرایی در شورا را بسیار دشوار دانست و افزود: مثلا وقتی صحبت از جان شهروندان می‌شود مسائلی مطرح است که اگر چه از دید برخی از افراد پنهان است اما شورا با تعامل گفتگو در صدد رفع این مسائل است و یا در خصوص برخی از تخلفات امروز در شورای شهر پرونده‌هایی موسوم به سه امضایی در جهت رسیدگی به تخلفات تشکیل شده و همه‌ی این‌ها بیانگر فعالیت های شورا در جهت احقاق حقوق شهروندان است.

*نظر شورا در خصوص کمیته تخصیص تأمین شد

وی در ادامه با اشاره به دعوت روسای کمیسیون‌هادر کمیته تخصیص به عنوان ناظر افزود: پس از ارائه تذکراتی در خصوص عدم دعوت اعضای شورا در این کمیته نظر شورا در خصوص کمیته تخفیف تأمین شد و روسای کمیسیون‌ها  پس از این مجاز به شرکت در کمیته تخفیف خواهند بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که ابزارهای نظارتی شورا در حد ابزارهای نظارتی مجلس نیست اظهار داشت: چرا که مجلس از دیوان محاسبات برخوردار بوده و رسیدگی به پروژه‌ها و مسائل مطرح بهتر صورت می‌پذیرد که البته این موضوع در شورای چهارم نیز در حال تجربه شدن است.

مسجد جامعی در پاسخ به سوال  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مبنی بر چرایی عدم بدهی‌های دولت به شهرداری و رقم‌های متفاوت عنوان شده از 4هزار میلیارد تا 7هزار میلیارد تومان و این که چرا علی رغم وجود مسائل و مشکلات فراوان به ویژه در زمینه حمل و نقل عمومی این پیگیری در شورای شهر صورت نمی‌پذیرد با بیان این که گسترش شبکه حمل و نقل عمومی از جمله اقداماتی است که وزارت نفت نیز در خصوص آن نیز تعهدی را عهده دار شده افزود: به عنوان مثال در این زمینه می‌توان به مسئله سوخت نامرغوب در سطح شهر تهران اشاره نمود که البته وضعیت فعلی با توجه به گزارشات ارائه شده نسبت به قبل بهتر است.

وی یکی دیگر از موارد مطرح در حمل و نقل عمومی را قرارداد تأمین واگن های مترو و بهره گیری تکنولوژی آن از چین عنوان نمود و افزود: باید توجه داشت که انتخاب این کشور به دلیل اضطرار بوده و یا انتخاب چرا که برخی از کشورها نظیر آلمان از  تکنولوژی بهتری در  این زمینه برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این  که نوع تفکر نسبت به حمل و نقل شهری باید تغییر یابد افزود: به عنوان مثال تغییر رویه فعالیت اتوبوس‌های تندرو و بهره گیری از شبکه خطوط ریلی در این زمینه ضمن افزایش سرعت جا به جایی در کاهش آلودگی نیز مؤثر خواهد بود و همه ی این موارد موید آن است که نگاه جدی در انتقال خطوط حمل و نقلی از روی زمین به زیر زمین باید صورت پذیرد.

*از رقم دقیق بدهی دولت به شهرداری بی اطلاعم


مسجد جامعی خاطرنشان کرد: از رقم دقیق بدهی دولت به شهرداری بی اطلاع‌ام اما پیگیری های لازم در این  زمینه صورت می پذیرد.

وی در ادامه در پاسخ یکی از خبرنگاران مبنی بر کاندیدا شدن رئیس شورای شهر اظهار داشت: به دلیل درخواست‌هایی که از من صورت گرفته قطعا کاندیدای شورای شهر می‌شوم اما نائب رئیسی را نمی‌پذیرم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر سیاسی بودن فضای شورا اظهار داشت:‌ فضای شورا فضای سیاسی نبوده چرا که بر مبنای تعامل و کارکرد  اجتماعی است و این فضای سیاسی از بیرون القا می‌شود. البته ممکن است با شروع سال دوم شورا و انتخابات هیئت رئیسه این عمل صورت پذیرد که  طبیعی است.

*خبر دستگیری 2 نفراز  اعضای شورا مربوط به شورای تهران نبوده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص دستگیری یکی از اعضای شورا و انتشار خبر آن در فضای مجازی افزود: این موضوع مربوط به شورای تهران نبوده چرا که نظارت بر انتخاب اعضای شورا از طریق وزارت خانه و نیز دستگاه‌های اطلاعاتی و مجلس صورت می پذیرد.هر چند  که ممکن است یک نفر مانند خانم ابتکار پس از رد شدن در شورا به عنوان وزیر در دولت فعالیت نماید.

مسجد جامعی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مرگ کارگر  خدماتی شهرداری و برخورد با پیمانکاران خاطرنشان کرد: کار این شخص بر خلاف آن چه گفته می‌شود اصلا در خصوص زباله نبوده چرا که بر اساس گزارش های ارائه شده که در شغل خیاطی فعال بوده اما باید در نظر داشت قتل بر سر زباله‌های جنوب شهر درد بزرگی است که قطعا از سوی شورا رسیدگی خواهد شد و گزارش جزئیات دقیق این حادثه فردا در صحن شورا قرائت می‌شود.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: شورا ، قتل ، شهردار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.