در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد

پیمانکاران شهرداری برای جمع‌آوری زباله از کودکان استفاده می‌کنند/ تذکرات اعضای شورای شهر به حادثه مرگ کارگر تفکیک زباله

عضو شورای شهر تهران گفت: برخی پیمانکاران شهرداری برای جمع آوری زباله از کودکان استفاده می کنند و باید شهرداری نسبت به این موضوع اقدامی اساسی کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، معصومه آباد با اشاره به این مطلب افزود: برخی پیمانکاران شهرداری از کودکان برای جمع آوری زباله از کودکان استفاده می کنند حتی در برخی موارد کودکان کارت شناسایی هم دارند ، درخواست من این است که شهرداری تهران قرار داد خود با این پیمانکاران را لغو و این پیمانکاران خاطی را از شهرداری حذف کند.


در ادامه این جلسه سرخو یکی دیگر از اعضای شهر با اشاره به اینکه در تهران شاهد سوء استفاده از کودکان خردسال هستیم ، یاداور شد: متاسفانه هیچ کدام از ارگانهای ذیربط از  جمله وزارت کشور و شهرداری هیچ گونه نظارتی بر این موضوع ندارند و ما عمدتاً شاهد هستیم که کودکان بیگانه در سر چهارراه‌ها و خیابانها به تکدی گری مشغول هستند و ارگانهای مسئول نیز با بی تفاوتی از کنار این موضوع می گذرند.


وی با اشاره به درگیری پیمانکار با کارگر تفکیک زباله ، اظهار داشت: علی چراغی کارگر تفکیک زباله که به علت درگیری با پیمانکار منجر به فوت وی شده است ، علی چراغی تنها نان آور خانواده بوده که سوال من از شهرداری تهران این است که در این رابطه چه ساز و کاری برای احقاق حقوق این خانواده در نظر گرفته است.


در ادامه عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به دستور رسیدگی شهرداری تهران به موضوع درگیری پیمانکار با کارگر تفکیک زباله ، گفت: هفته گذشته در تاریخ 16 مرداد متوفی که به علت درگیری با پیمانکار مجروح و به بیمارستان منتقل شد بعد از یک هفته تلاش پزشکان وی فوت می‌کند.


معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه علی چراغی دستفروش نبوده ، تأکید کرد: علت درگیری این موضوع در حال بررسی و پیگیری است و درحال حاضر برای ما روشن نیست که علت اصلی درگیری چه بوده است و درحال حاضر پیمانکار منطقه 4 به کلانتری محل معرفی و تشکیل پرونده شده است.


عبداللهی ادامه داد: از اعضای شورای شهر تهران درخواست دارم تا اجازه دهند اظهارات پیمانکار را پیگیری کنیم و بعد از مشخص شدن موضوع مطمئناً با عوامل پیمانکار در صورت متخلف شناخته شدن برخورد جدی می‌شود و در موارد بعدی رسیدگی به خانواده متوفی راهم شهرداری تهران پیگیری خواهد کرد.


وی در پاسخ به معصومه آباد در خصوص استفاده از کودکان برای جمع‌آوری زباله عنوان کرد: با توجه به اینکه اساساً پیمانکاران مجاز نیستند از افراد کم سن و سال جهت کار استفاده کنند و درقرارداد آنها این موضوع نیز ذکر شده است.


وی خاطر نشان کرد: متاسفانه شرکتها و افرادی هستند که تحت پوشش پیمانکار کار نمی کنند و تخلفات از سوی آنان صورت می گیرد در هر صورت اگر گزارشی مبنی بر استفاده پیمانکاران از کودکان در جمع آوری زباله ارائه شود حتماً با پیمانکار خاطی برخورد و قرار داد آنها لغو می‌شود.

*توضیحات رئیس کمیته سلامت شورای شهر در خصوص مرگ کارگر خدماتی شهرداری

معصومه آباد رئیس  کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران پس از بیان سخنان رئیس شورا در خصوص مرگ یکی از کارگران خدماتی شهر تهران با بیان اینکه توجه به مسئله حیات یکی از حقوق شرعی و انسانی هر شهروندی است ، اظهار داشت: مسئله مرگ مرحوم علی چراغی واقعاً دلخراش بود چرا که این حادثه در حضور فرزند ایشان رخ داد و مشاجره‌ای که با حضور به موقع پلیس 110 می‌تواند به راحتی خاتمه یابد با درگیری بوسیله پنجه بوکس منجر به مرگ این کارگر شد.

وی حادثه دیگر را در خصوص مرگ  جوان 18 ساله در پارک بسیج به دلیل نبود امکانات و فضاهای تفریحی مناسب عنوان کرد و افزود: هنوز مسئله حادثه پارک ارم که منجر به مرگ برخی از شهروندان و ضایعه جسمی در برخی دیگر از آنها شد ، فراموش نشده که امروز با این مسئله مواجه شده‌ایم.

آباد ادامه داد: هنوز خانواده حادثه دیدگان پارک ارم در خصوص وضعیت جسمانی فرزندان خود و اینکه تاکنون سلامت خود را نیافته‌‌اند با ما در تماسند و باید شهرداری و شورای شهر در خصوص این مسئله گزارش لازم را ارائه دهند که چرا یک جوان 18 ساله از سرسره به زمین پرتاب شده است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه هر چند از نظر برخی از افراد علت این حادثه خودکشی بوده است اما باید علت واقعی آن به دقت مورد بررسی قرار گرفته و اعلام شود.

وی تصریح کرد: نزدیک به سه روز است که با مسئولان مکاتبه می‌کنیم اما متاسفانه حتی به سازمان ایمنی و آتش نشانی اجازه ورود برای تهیه گزارش داده نشده است.

رئیس  کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری مرگ کارگر خدماتی حوزه شهری ، اظهار داشت: با توجه به اینکه پیمانکار پسماند که این کارگر نیز در این حوزه فعال بوده مرتبط با حوزه خدمات شهری شهرداری تهران است از مهندس عبداللهی معاون خدمات شهر شهرداری تهران درخواست داریم که به این مسئله سریعتر رسیدگی کنند.


*علت مرگ کارگر خدماتی شهرداری بررسی شود


احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مرگ یکی از کارگران خدماتی حوزه شهری و درگیری که دیروز منجر به مرگ این فرد در منطقه 4 شد ، اظهار داشت: امیدوارم افرادی که به موارد مشابه این حادثه رسیدگی نموده‌اند ، علت این حادثه را نیز ریشه یابی کنند.


وی در ادامه به حادثه خفگی یک کودک هشت ساله در استخر اشاره نمود و خاطر نشان کرد: ای کاش حداقل شاهد یک روز تعطیلی این استخر بودیم.


رئیس شورای شهر تهران همچنین در ادامه ضمن تسلیت درگذشت مهدی نفر خبرنگار حوزه ورزشی ، خانواده نفر از خاندان‌های مهم شهر تهران برشمرد.


مسجد جامعی همچنین  اظهار داشت: نفر نخستین و قدیمی ترین موسیقی قدیمی مربوط به دوره صفویه است.


اعضای شورای شهر همچنین در ابتدای جلسه کسب جایزه فیلدز مریم میرزا خانی به عنوان نخستین زن را تبریک گفتند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: شهری ، کودک ، اظهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ارش
۱۳:۱۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
مگرانسان اهميت دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
در کشور ما متاسفانه استفاده از نیروهای شرکتی یک نوع برده داری و ظلم است .
آخرین اخبار