سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقایی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

اوج بحران کم‌آبی در آذر ماه نمود پیدا می‌کند

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: اگر در سال آبی جاری بارندگی نداشته باشیم و مردم مدیریت مصرف را اعمال نکنند، قطعا آذر ماه دچار مشکل و کمبود آب خواهیم شد.

ارتقایی، مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب تهران در نشست خبری امروزش در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه وضعیت منابع آبی تهران تا پاپان پاییز چطور خواهد بود؟ گفت: اگر وضعیت بارندگی مثل سال‌های گذشته باشد و مردم هم مدیریت مصرف را اعمال نکنند قطعا در اواخر پاییز دچار کمبود آب خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه کاهش بارندگی طی دو سال اخیر و افزایش مصرف چنین شرایطی را به وجود آورده است، افزود: این امر موجب شده تا از منابع زیرزمینی و آبهای سطحی بیش از اندازه برداشت آب داشته باشیم و همین امر با کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری گرفتاری های استان تهران را بیشتر می‌کند.
 
* هنوز پولی بابت گذر از شرایط بحران آبی تهران دریافت نشده است

ارتقایی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه از 300 میلیارد تومانی که بابت گذر از بحران کم آبی در استان‌های بحران‌زده از سوی دولت تعیین شده بود چه میزان به این شرکت تعلق پیدا کرده است؟ گفت: هنوز پولی در این خصوص به دستگاهها نرسیده و تنها 300 میلیارد تومان برای چنین شرایطی تخصیص داده شده است و در این میان، ریالی برای آب منطقه ای تهران در نظر گرفته نشده است و تنها 20 میلیارد تومان برای آب و فاضلاب استان تهران اعتبار در نظر گرفته شده است.
 
* شهرداری مانع از حفر چاه‌های شرایط بحران می‌شود
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه مجوز حفر 80  حلقه چاه به آب و فاضلاب استان تهران برای گذر از بحران کم آبی این استان داده شده است، گفت: از این تعداد 30 حلقه چاه مربوط به شمال شرق و مابقی مربوط به رینگ غرب و جنوب غرب تهران است.

وی افزود: بحث کم آبی، شرق و تصفیه‌خانه‌های 3 و 4 را بیشتر تهدید می کند.

ارتقایی اظهار داشت: این تعداد حلقه چاه بین 30 تا 40 میلیون متر مکعب آب استان تهران را تامین خواهد کرد.

وی همچنین از سنگ‌اندازی‌های شهرداری به منظور حفر این چاهها در محدوده زمین‌های تحت تملک شهرداری نیز خبر داد و گفت: شهرداری در یک اقدام متقابل در پاسخ به اینکه شرکت آب منطقه‌ای جلوی حفر چاههای غیر مجازشان را می‌گیرد مانع از حفر چاههای مجاز ما می‌شود.
 
وی گفت: از این تعداد حلقه چاه 15 حلقه حفر و 20 حلقه در دست حفاری است.
 
*حجم مخازن سدها تا اسفند ماه به حداقل خود می‌رسد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در ادامه افزود: در صورت کاهش بارندگی و نامطلوب بودن وضعیت پوشش برفی در سال آبی جدید مخازن سدهای استان تهران به حداقل خود خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای سدهای لتیان و لار طبق پیش‌بینی های صورت گرفته حداقل مخازن در خصوص سدهای لتیان و لار اتفاق خواهد افتاد.
 
* بحران کم‌آبی از ابتدای سال آبی همراه ما بوده است

ارتقایی با بیان اینکه در 2 سال گذشته به لحاظ بارندگی  شرایط خوبی نداشته ایم افزود: در دو سال گذشته میزان بارندگی‌ها بین 25 تا 30 درصد کاهش یافته است و همچنین میزان روان‌آبها هم کاهش 20 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود 100 میلی‌متر نسبت به دراز مدت کاهش بارندگی داشتیم، افزود: در حال حاضر میزان بارندگی های استان 243 میلی‌متر گزارش شده است.
 
ارتقایی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی گذشته با بحران کم‌آبی مواجه بودیم، افزود: در سامانه شرق وضعیت بحرانی‌تر است بطوریکه مخازن این سامانه بالغ بر 95 میلیون متر مکعب است که تا 70درصد آن قابل استفاده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آب ، سد ، چاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سيدمحسن
۲۱:۲۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
شيرآب كم مصرف بين مردم توزيع كنيدوجلوى اسراف رابگيريد