سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزیر علوم در امور اقتصاد مقاومتی:

جریان "فرار مغزها" را معکوس می‌کنیم

با توجه به اینکه هم‌اکنون شاهد هستیم که بسیاری از نخبگان به کشورهای خارجی می‌روند تلاش ما بر این است که جریان فرار مغزها را معکوس کنیم.

محمدجعفر صدیق، مشاور وزیر علوم در امور اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: هم‌اکنون تمام بحث اقتصاد مقاومتی در دولت مورد پیگیری قرار دارد چنانچه برنامه اقتصاد مقاومتی وزارت علوم در شورای عالی اقتصاد مطرح و مورد تصویب قرار می‌گیرد و بر مبنای این امر قدم‌های بعدی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی شکل می‌گیرد.

وی افزود: هم‌اکنون در مرحله تدوین این برنامه هستیم و میزان اعتبارات، شاخص‌های اندازه‌گیری در نشست رؤسای دانشگاه‌ها که در شهریور ماه برگزار می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صدیق در رابطه با جریان فرار مغزها از کشور اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما در بحث اقتصاد مقاومتی این است که جریان فرار مغزها را به صورت معکوس تبدیل کنیم تا افراد نخبه بتوانند در کشور بمانند.

وی در ادامه به افزایش دوره‌های فرصت مطالعاتی اشاره کرد و تصریح کرد: هم‌اکنون توسعه فرصت مطالعاتی در کشور اندک است و ما در تلاش برای افزایش و پررنگ کردن دوره‌های فرصت مطالعاتی در کشور هستیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
یه بنده خدا
۱۰:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
تا کی ایشالا معکوس میشه؟؟ نکنه 10 تا 15 سال دیگه ک تعداد جوان ها کم شدند و مسن ها زیاد، بگید ک در اثر برنامه ریزی ما بوده ک تعداد مهاجر ها کم شده هااا اینم تعدادش در مقایسه با دهه قبل....
الان دیگه مثل چند سال پیش فقط نخبه های درجه یک برای زندگی و ادامه تحصیل به خارج از کشور نمیرن، الان طوری شده که کسایی ک فوق دارن و مقاله بین المللی به راحتی میتونن پذیرش بگیرن برن برای زندگی و ادامه تحصیل و کار وقتی دانشجوی دکتری برای زندگی مشکل داره........
تازه ما جوان ها شانس اوردم که تعداد زیادی از نخبه ها از کشور خارج میشن و ما باز کار نداریم، اگه هم کار داشته باشیم یه کار تمام وقت خرج زندگی ما رو نمیده.
باز هم شکر خدا