سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت رئیسه شورای ملی زیتون:

برداشت زیتون 20 روز دیگر آغاز می‌شود / کیفیت کود شیمیایی مصرف‌شده پایین است

جلالت گفت: فصل برداشت زیتون از 20 روز دیگر با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت شهرهای مختلف کشورمان آغاز می‌شود ولی کیفیت پایین کود شیمیایی باعث افت پایین محصولات تولیدی شده است.

نادر جلالت، عضو هیئت رئیسه شورای ملی زیتون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار  داشت: فصل برداشت زیتون از 20 روز دیگر با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت شهرهای مختلف کشور آغاز می‌شود ولی کیفیت پایین کود شیمیایی باعث افت پایین محصولات تولیدی کشورمان شده است.

وی در ادامه افزود: حدود 45 میلیارد ریال در سال جاری برای مبارزه با آفت مگس زیتون و ملخ از سوی وزارت جهاد کشاورزی اختصاص داده شده است.

جلالت با اشاره به استفاده از کیفیت پایین کود شیمیایی در محصولات کشاورزی تصریح کرد: این کودها کارایی لازم را نداشته باعث پایین آمدن برداشت محصولات زیتون می‌شود و مسئولان ذی ربط باید این مورد را بررسی و پیگیری نمایند.

عضو هیئت رئیسه شورای ملی زیتون به تولید باکیفیت روغن زیتون در کشور اشاره کرد و گفت: اگر محصول به موقع چیده نشود، در بسته های با ارتفاع بیش از 30 سانتی متر قرار نگیرد و همچنین در گونی های 50 یا 100 کیلویی نباشند در کیفیت روغن تولیدی بسیار موثر است.

جلالت با اشاره به زمان برداشت محصول زیتون گفت: اگر در موقع برداشت 30 درصد محصول سبز، 40 درصد بنفش و 30 درصد سیاه باشد و ظرف 48 ساعت به کارخانه رسانده شود ما شاهد تولید محصول با کیفیت عالی خواهیم بود.

وی با بیان افت سطح آب‌های زیر زمینی برای بخش کشاورزی اضافه کرد: شوری آب و همچنین تعداد کم مزارعی که از آبیاری قطره‌ای استفاده می‌کنند، بر تولید تاثیر گذاشته که امیدواریم با بودجه‌ وزارت جهاد کشاورزی در زمینه‌ آبیاری محصولات زیتون در کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.