سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

15 درصد زنان دچار "فشارخون بالا" هستند

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که حدود 10 تا 15 درصد زنان دچار مشکل فشارخون بالا هستند و این مشکل به ویژه در دوران پس از بارداری بیشتر مشاهده می‌شود.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از جمله نگرانی‌های مهم سلامتی که متأسفانه روز به روز نیز بیشتر می‌شود گسترش بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی، عروقی، مغزی، عصبی، کلیوی، دیابت و فشارخون بالا است.

وی با بیان اینکه فشارخون بالا به عنوان یکی از عوامل اصلی ابتلا به بیماری‌های مزمن دیگر نیز شناخته می‌شود، افزود: درصد بالایی از جمعیت جوامع مختلف از جمله جامعه ما دچار فشارخون بالا هستند و این مشکل به ویژه در زنان شایع شده است.

گرجی تأکید کرد: بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که حدود 10 تا 15 درصد زنان دچار مشکل فشارخون بالا هستند و این مشکل در دوران پس از بارداری بیشتر مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اغلب موارد فشارخون در سنین میانسالی و سالمندی مشاهده می‌شود البته در سال‌های اخیر شاهد کاهش سن ابتلا به فشارخون بالا در بین افراد جامعه و در واقع افزایش موارد این بیماری در بین افراد جوان بوده‌ایم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.