سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات علمی دانشکده صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات :

بسته بندی مواد غذایی بر سلامت انسان تاثیر مستقیم دارد

میزانی به نگاه غیر کارشناسی به صنعت بسته بندی مواد غذایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه تنها به شکیل بودن بسته بندی مواد غذایی توجه می شود ، درصورتی که بسته بندی مواد غذایی موضوعی تخصصی و پراهمیت است و بر سلامت انسان تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر مریم میزانی مدیرگروه علوم صنایع غذایی این واحد با بیان اینکه بسته بندی مواد غذایی تنها یک پوشش نیست و می تواند اثر سوء بر کیفیت محصول داشته باشد، اضافه کرد: اگر در بسته بندی از مواد مناسب استفاده نشود، شاهد مهاجرت ترکیبات آزاد شده ازمواد بسته بندی به محصول خواهیم بود. به عنوان مثال در برخی از ظروف یک بار مصرف پليمری ويا لیوان های کاغذی شاهد تغییر طعم چای یا مایع داغ درون آن ميباشيم که اين موضوع به اجزاء سازنده نامناسب بسته بندی مربوط میشود.

وی اهمیت بسته بندی را در چهار بخش، دربرگیری محصول، ماندگاری محصول، معرفی کالا و تسهیل در عرضه و مصرف کالا دانست و تصریح کرد: این نکات در بسته بندی مطلوب یک محصول بسیار حائز اهمیت هستند .

مدیرگروه مهندسی علوم صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات افزود: توجه به کیفیت بسته بندی می تواند در افزایش فروش محصول موثر باشد. بنابراین در بسته بندی محصول باید صادقانه عمل کرد و محصول بسته بندی شده همانی باشد که بر روی بسته به آن اشاره شده است.

وی بسته بندی را یک فروشنده صامت تعبیر کرد و اظهار داشت: بسته بندی صحیح و شکیل می تواند در جلب نظر خریدار و افزایش اعتبار تولید کننده نقش بسزایی داشته باشد. اگر محصولی فاقد بسته بندی مناسب باشد نمی توان منتظر استقبال مصرف کننده از محصول مورد نظر بود . 

دکتر میزانی افزود: رقابت شدید در بازار و هوشمندی مصرف کننده ها ، باعث افزایش انگیزه و تمایل به بسته بندی مناسب در تولید کنندگان شده است تا در عرصه رقابت بتوانند موفق عمل کنند. بنابراين در مجموع توجه تخصصی و علمی به اين مبحث نياز به تربيت نيروی متخصص و متعهد دارد که به ياری خدا گروه علوم و صنايع غذايی در دانشکده صنايع غذايی واحد علوم و تحقیقات در صدد راه اندازی اين رشته تخصصی و پرورش نيروهای کارآمد در اين زمينه است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.